• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

۱۵ درصد جان‌باختگان کرونا در فارس کمتر از۵۰ ساله بوده‌اند

  • 04 آذر 1399 - 15:04
۱۵ درصد جان‌باختگان کرونا در فارس کمتر از۵۰ ساله بوده‌اند

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز سه‌شنبه چهارم آذر در جمع خبرنگاران، با تاکید براینکه بررسی آمارها در فارس نشان می‌دهد که این بیماری خود را به جوانان نزدیکتر کرده است تاکید کرد که این یک هشدار جدی برای افراد زیر ۵۰ سال محسوب می‌شود خصوصا جوانانی که به واسطه توانمندی بدنی، در مقابل بیماری تاب‌آوری بیشتری دارند.

همتی گفت: این تصور که جوانان کمتر در معرض ابتلا به کروناویروس هستند، باوری کاملا اشتباه است و آمارها خلاف این موضوع را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری در استان فارس، بیش از ۴۷۵ هزار تست تشخیصی در استان انجام شده است، مجموع بیماران شناسایی شده را ۱۳۸ هزار و ۸۶۹ نفر اعلام کرد.

همتی شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس را ۲۳۴۵ نفر اعلام و خاطرنشان کرد که وضعیت جسمی ۳۷۸ نفر از این بیماران خوب نیست و به همین دلیل در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌اند.

مرگ ۴۳ نفر دیگر در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز تاسف از جان باختن ۴۳ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کروناویروس در استان فارس خبر داد و گفت: شمار جانباختگان کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس به ۲۲۷۲ نفر رسیده است.

همتی آمار بهبودیافتگان این بیماری که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۱۲۱ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام کرد.

او به نتایج برخی بررسی های آماری مربوط به کرونا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این بررسی ها، میانگین سنی ابتلا به کروناویروس در استان فارس، ۴۱ سال و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۷ سال است.

همتی هشدار داد که شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ‌های ناشی از ابتلا به کرونا در گروه زیر ۵۰ سال هستیم و گفت: آمارها نشاندهنده آنست که ۷۵ درصد از کل مبتلایان به کرونا در فارس زیر ۵۰ سال سن دارند؛ از طرفی ۱۵ درصد از کل قربانیان کرونا در فارس هم از همین گروه سنی بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از کل مبتلایان کرونا در فارس را کادر بهداشت و درمان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد که طی این مدافعان سلامت در فارس، ۸ شهید را در راه مبارزه با کرونا تقدیم کرده‌اند.

همتی باز هم جدی گرفتن استفاده از ماسک در هنگام خرج از منزل، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و دورهمی های خانوادگی و شست و شوی صحیح و ضدعفونی کردن دست ها، به عنوان مهمترین راهکارهای محافظتی در برابر این بیماری برشمرد.

ثبت دیدگاه