• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

خدمات مورد نیاز جامعه کار فارس به شکل الکترونیک ارائه می‌شود

  • 04 آذر 1399 - 10:07
خدمات مورد نیاز جامعه کار فارس به شکل الکترونیک ارائه می‌شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با توجه به اوج گیری شیوع ویروس کرونا، اعمال محدودیت‌های جدید و لزوم کاهش تردد و مراجعات حضوری، خدمات مورد نیاز جامعه کار، تولید و تعاونگران استان به شکل الکترونیک ارائه می‌شود.

روابط عمومی این اداره ‌کل به نقل از سهراب مختاری افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا، افزایش زیرساخت‌های ارائه خدمات خدمات الکترونیک و غیر حضوری به متقاضیان این مجموعه در استان افزایش یافت و هم‌اینک متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل تعاون فارس به آدرس اینترنتی fars.mcls.gov.ir/fa/mizkhdmat خدمات مدنظر خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این امکان برقراری ارتباط تلفنی متقاضیان با مسئول مربوطه نیز برای دریافت پاسخ سوالات فراهم شده است.


ثبت یک هزار و ۴۱۷ درخواست الکترونیک جامعه کار فارس
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۴۱۷ درخواست ارایه خدمت توسط جامعه کار و تولید این استان در سامانه میز خدمت غیرحضوری ثبت شده است.
مختاری افزود: از این تعداد درخواست ثبت شده یک هزار و ۳۲۱ مورد توسط حوزه‌های مختلف این اداره کل پاسخ داده شده و ۸۶ مورد نیز در جریان است که طی روزهای آتی پاسخ داده خواهد شد.
وی، میانگین زمان پاسخ به درخواست‌های ثبت شده در میز خدمت الکترونیک اداره کل، تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس را بین ۴۸ تا ۷۲ برآورد کرد و گفت: متقاضیان برای ثبت تقاضای خود می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه ارتباط با مردم و میز خدمت غیر حضوری این اداره کل، درخواست خود در حوزه‌های مرتبط کاری را به همراه اطلاعات خواسته شده ثبت کنند.
او افزود: این تقاضا بطور مستقیم روی کارتابل مدیر مربوطه ارجاع و در ادامه مدیر هر بخش پاسخ داده و در صورت لزوم نیز به کارشناس مربوطه ارجاع داده خواهد شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: در زمان ثبت درخواست ارایه خدمات، کد رهگیری به متقاضی ارایه خواهد شد که با استفاده از آن امکان مشاهده پاسخ درخواست نیز امکان پذیر است.
مختاری افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا فارس نخستین استانی بود که درخواست افزایش ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرد و همچنین نخستین استانی بودیم که این زیرساخت را پیاده سازی و اجرایی کرد.
وی بیان کرد: مشاوره‌های روابط کار و ثبت دادخواست (شکایت)، مشاوره و ثبت نام بیمه بیکاری، ثبت نام مشاغل خانگی، ثبت و تشکیل شرکت تعاونی و ثبت نام جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه از جمله خدماتی است که به شکل غیر حضوری به متقاضیان ارائه می‌شود.

مهلت یک هفته‌ای ثبت نام مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آغاز ثبت نام وام مرحله دوم کرونا در این استان گفت: متقاضیان دریافت این وام از امروز سه‌شنبه چهارم تا یازدهم آذر مهلت دارند که نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
مختاری افزود: برای ثبت نام در این مرحله کافی است که کد ملی سرپرست خانوار از طریق شماره همراهی که به نام وی ثبت شده به شماره ۶۳۶۹ پیامک شود.
وی ادامه داد: تمام سرپرستان خانواری که یارانه معیشتی می‌گیرند می‌توانند متقاضی این وام باشند.
او افزود: پس از پایان مهلت تعیین شده، به مدت یک هفته تقاضاهای ثبت شده پایش و تا ۲۷ آذرماه جاری نیز پاسخ متقاضیان با سرشماره v.refah  پاسخ داده خواهد شد.
مختاری اضافه کرد: افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادها عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.
او اظهار داشت: همچنین خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی نیز بوده‌اند کمک بلاعوض ماهانه یک میلیون ریال به ازای هر یک از اعضای خانوار را از آذرماه تا پایان امسال از طریق واریز به حساب سرپرست خانوار دریافت خواهند کرد.

ثبت دیدگاه