• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

نجات خانواده ۴ نفره از خطر گازگرفتگی

  • 07 آذر 1399 - 12:51
نجات خانواده ۴ نفره از خطر گازگرفتگی

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: انتشار گاز خطرناک مونواکسید کربن (CO) در یک منزل مسکونی در شیراز، مسمومیت شدید ۴ نفر از ساکنان این واحد را به دنبال داشت.
محمد هادی قانع افزود: یکی از اعضای این خانواده وقتی که متوجه گاز گرفتگی خود و دیگر اعضای خانواده اش شد با حالتی نیمه جان با شماره ۱۲۵ تماس گرفت و از آتش نشانان تقاضای کمک کرد.
وی گفت: بر اساس این گزارش، بلافاصله تیم نجاتگران ایستگاه ۱۴ این سازمان به محل حادثه در شهرک والفجر اعزام شد.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: تیم امداد و نجات مشاهده کرد هنگام نصب دودکش آبگرمکن موارد ایمنی به طور کامل رعایت نشده و از لوله‌های نامناسب استفاده شده  که موجب انتشار گاز مونوکسید کربن در محیط منزل مسکونی شده است.قانع افزود: سه خانم ۳۸، ۲۰، ۵ ساله و یک آقای ۱۶ ساله که از ساکنین منزل مسکونی بودند دچار مسمویت شدید گاز گرفتگی شده بودند.
وی گفت: آتش نشانان اقدام به قطع جریان گاز و برق واحد مسکونی کردند و با بازکردن در و پنجره‌ها و راه‌های ورود هوا، با حضور عوامل اورژانس به انجام معاینات اولیه مصدومان پرداختند.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز افزود: آتش نشانان پس از تحویل مصدومان به عوامل اورژانس، توصیه‌های ایمنی در نحوه صحیح نصب وسایل گاز سوز و اتصالات را به ساکنان ساختمان آموزش دادند و محل حادثه را ایمن سازی کردند.
قانع توصیه کرد که هنگام نصب وسایل گرمایشی گاز سوز در محیط سر بسته و مسقف، چه در فصل سرما و یا در فصول دیگر نکات ایمنی را رعایت و پس از نصب اتصالات مناسب و اطمینان از نشت نداشتن گاز اقدام به استفاده از وسیله گرمایشی کنند.

ثبت دیدگاه