• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تردد در همه محورهای فارس برقرار است

  • 08 آذر 1399 - 17:00
تردد در همه محورهای فارس برقرار است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: بارش باران از شب گذشته در فارس، جاده‌ها لغزنده کرده است اما تردد در همه محورها به صورت روان و ایمن ادامه دارد.

علیرضا راستیار شنبه ۸ آذر در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر تعامل مناسب با اداره کل هواشناسی و پلیس راهور و اورژانس، تشریح کرد: ۲۴ ساعت قبل از هر بارش نیروهای کشیک که از قبل ساماندهی و در نقاط مشخص شده استقرار یافته‌اند، توسط تیم‌های پشتیبانی ماشین آلات راهداری زمستانی مستقر در ستاد مرکزی هدایت و بصورت شبانه روزی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به وجود نزدیک به ۶۴۰۰ کیلومتر راه برف گیر و ۵۲ گردنه به طول ۷۶۷ کیلومتر در استان فارس، افزود: راهداران زحمتکش فارس به صورت شبانه روزی در ۵۲ راهدارخانه استان مستقر و آماده خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

معاون راهداری فارس گفت: سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ برای ارتباط با مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای و اخذ اطلاعات لازم در خصوص محورهای مواصلاتی استان و کشور به صورت شبانه روزی پاسخگوی کاربران جاده ای خواهد بود.

راستیار با بیان اینکه استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد، گفت:​ حدود ۱۰۰۰ نیروی راهداری به همراه ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از بیستم آبان‌ماه گذشته در محورهای استان استقرار یافته‌اند.

ثبت دیدگاه