• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

جمع آوری پلاسمای خون ۴۴۵ بیمار بهبود یافته کرونا در شیراز

  • 10 آذر 1399 - 10:13
جمع آوری پلاسمای خون ۴۴۵ بیمار بهبود یافته کرونا در شیراز

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بهبودیافتگان کرونا ۴۴۵ واحد پلاسما به سازمان انتقال خون فارس اهدا کرده اند.

دکتر ترابی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: بیش از ۸۰ درصد از پلاسمای اهدایی بهبودیافتگان کرونا بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شده است.

وی افزود: در پایگاه انتقال خون نمازی شیراز با بهره مندی از فناوری پیشرفته، امکان جمع آوری پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا فراهم شده است.

مدیرکل انتقال خون فارس اظهارداشت: در حال حاضر پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا به عنوان یک روش درمان این بیماری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر ترابی ادامه داد: تمام بهبود یافتگان ۱۸ تا ۶۵ سال کرونا، به جز بانوانی که سابقه بارداری یا سقط جنین دارند، می‌توانند ۲۸ روز پس از بهبودی نسبت به اهدا پلاسمای خون خود اقدام کنند.

وی افزود: پلاسمای اهدایی به تشخیص و درخواست پزشکان برای درمان بیماران کرونا که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری هستند، به این مراکز ارسال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: پایگاه انتقال خون نمازی شیراز به عنوان تنها مرکز جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در استان فارس همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای اهدا کنندگان است.

ثبت دیدگاه