• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

وضعیت ۱۱ شهرستان فارس همچنان قرمز است

  • 12 آذر 1399 - 14:56
وضعیت ۱۱ شهرستان فارس همچنان قرمز است

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونای فارس با بیان اینکه تلاش‌ها در سطوح مختلف برای بهبود وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا، با قوت و جدیت تداوم دارد، خاطرنشان کرد که هنوز ۱۱ شهرستان فارس در وضعیت قرمز بسر می‌برند.

عبدالرضا قاسمپور در گفت و گو با ایسنا، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح محدودیت‌ها و طی ۲ هفته اخیر، شاهد بهبود نسبی وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس هستیم و امیدواریم با تداوم همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی، تمام شهرستان‌ها به وضعیت سفید بازگشته و شرایط تثبیت شده‌ای را شاهد باشیم.

قاسمپور با بیان اینکه طرح محدودیت‌های ۲ هفته‌ای تا پایان این هفته با جدیت تداوم دارد و در مورد آینده تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: از ابتدای اجرایی شدن طرح محدودیت‌ها، در استان فارس ۲۲۴ واحد صنفی پلمب و ۴۲۱ خودرو جریمه شده‌اند.

معاون استانداری فارس با اشاره به اینکه جرائم اعمال شده برای خودروهای متخلف بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متفاوت بوده است، گفت: از بین ۳۶ شهرستان در فارس، وضعیت ۱۱ شهرستان قرمز، ۵ شهرستان زرد و مابقی نارنجی است و هیچ شهرستانی با وضعیت سفید نداریم.

قاسمپور ادامه داد: تداوم محدودیت‌ها متناسب با وضعیت شهرستان‌ها خواهد بود، بدین ترتیب محدودیت‌ها در ١١ شهرستان قرمز ادامه خواهد داشت و در شهرهای نارنجی و زرد نیز محدودیت‌های دیده شده در طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها همچنان باید اعمال شود.

به گفته‌ی این مقام مسئول از روز شنبه ١۵ آذرماه، ارائه خدمات به افراد از سوی دوایر اداری تنها با کارت ملی مقدور است و به افراد مبتلا به کرونا، هیچ خدمتی ارائه نمی‌شود، گفت: سامانه ادارات دولتی به وزارت بهداشت متصل می‌شود و با وارد کردن کد ملی، امکان شناسایی افرادیکه تست آنها مثبت بوده، وجود خواهد داشت و به این شیوه خدمتی به افراد مبتلا ارائه نمی‌شود.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه باید منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا در هفته آینده و چگونگی تمدید یا لغو برخی محدودیت‌ها باشیم، گفت: با توجه به اینکه ١١ شهرستان فارس در وضعیت قرمز قرار دارند در هفته آینده همچنان دورکاری ادارات تداوم پیدا خواهد کرد.

قاسمپور از مردم خواست تنها برای خدمات ضروری به ادارات مراجعه کنند و گفت: جمع‌بندی آمارها ١۴ روزه اعلام می‌شود و امیدواریم که طی روزهای آینده شاهد کاهش آمار مبتلایان، بستری‌ها، فوتی‌ها و نهایتا تغییر وضعیت استان به رنگ‌های کم خطر باشیم.

ثبت دیدگاه