• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

کاهش نقاط قرمز کرونایی در فارس

  • 17 آذر 1399 - 11:52
کاهش نقاط قرمز کرونایی در فارس

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونای فارس از کاهش تعداد شهرستان‌های قرمز این استان از یازده به ۴ شهرستان خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار ستاد ملی کرونا، ۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

عبدالرضا قاسم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه چهار شهرستان خرامه، داراب، زرین دشت و گراش همچنان در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند، خاطرنشان کرد: همچون روزهای گذشته محدودیت‌های کرونایی در این شهرها تداوم خواهد یافت.

به گفته او، شهرستان‌های اقلید، مرودشت، کوار، فسا، فراشبند، مهر و لامرد در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا و دیگر شهرستان‌های استان در وسعیت نارنجی قرار دارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تداوم تعطیلی فعالیت‌های آموزشی، مراسم‌هاس فرهنگی و نماز جمعه در تمام شهرستان‌های استان، به تشریح چگونگی فعالیت مشاغل در شهرستان‌ها پرداخت و گفت: در شهرهای دارای وضعیت قرمز گروه‌های شغلی یک، در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی گروه شغلی یک و ۲ و در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد گروه شغلی یک، ۲ و ۳فعال است.

قاسمپور ادامه داد: در شهرستان‌های قرمز یک سوم کارکنان در شهرستان‌های نارنجی یک دوم و در شهرستان‌های زرد ۲ سوم کارکنان در محل کار حضور دارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: محدودیت های تردد خودرویی، ممنوعیت تردد شبانه ۹ شب تا چهار صبح صرفا در شهرهای قرمز و نارنجی بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تداوم دارد که در استان فارس این ممنوعیت در شیراز تداوم خواهد داشت.

قاسمپور گفت: ممنوعیت ورود خودروهای شخصی غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان برقرار است و جریمه ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی به دنبال دارد.در شهرستان‌های زرد نیز محدودیت تردد خودرویی نداریم.

ثبت دیدگاه