• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سیر نزولی کرونا در فارس

  • 17 آذر 1399 - 15:00
سیر نزولی کرونا در فارس

طی روزهای اخیر و بعد از چند هفته پر التهاب، همراهی موثر مردم در رعایت پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها و نظارت جدی بر اجرای دستورالعمل‌های مصوب ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا در فارس، آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید۱۹ را در مسیر نزولی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، بررسی گزارش‌های آماری ارائه شده از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نشان‌دهنده عبور از یک پیک دیگر اپیدمی کووید۱۹ و آغاز حرکت نزولی در تعداد مبتلایان، بیماران بستری در بیمارستان و بخش‌های مراقبت ویژه و البته فوت ناشی از کرونا در استان فارس است.

اگرچه براساس اعلام جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونای فارس، همچنان “۴ شهرستان در فارس در موقعیت قرمز بسر می‌برد و رنگ وضعیت اکثر شهرستان‌ها منجمله شیراز، به نارنجی تغییر کرده است”، اما صاحبنظران سلامت تاکید دارند که تداوم این روند نزولی، به معنی پایداری شرایط نبوده و چنانچه، کاهش حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها و البته کاهش سطح حساسیت‌ها از سوی مسئولان و دستگاه‌های متولی، حادث شود، مجددا شاهد افزایشی شدن روند خواهیم بود.

عبدالرضا قاسمپور، امروز دوشنبه ۱۷ آذر اعلام کرد که با وجود قرار گرفتن در مسیر روند کاهشی آمار ابتلا و بستری، محدودیت‌ها، به ویژه در نقاط قرمز و نارنجی استان که بخش قابل توجهی از فارس را در بر می‌گیرد، همچنان تداوم خواهد داشت و این موضوع شامل ترددهای درون و برونشهری، حضور کارمندان و کارکنان بخش‌های دولتی و نیمه دولتی و خصوصی، فعالیت کسبه و برگزاری تجمع‌های مختلف است.

فوت ۱۹ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دوشنبه ۱۷ آذر در جمع خبرنگاران، شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس را ۱۵۰۰ نفر اعلام و با اشاره به کاهش این آمار نسبت به روزهای قبل، اضافه کرد که هنوز ۳۲۴ بیمار با وضعیت وخیم جسمی در بیمارستان بستری هستند.

دکتر عبدالرسول همتی با یادآوری اینکه طی ۹ ماه و نیم گذشته حدود ۱۵۳ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان استان فارس به کرونا مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد که حدود ۱۴۳ هزار و ۶۷۰ بیمار بهبود پیدا کرده‌اند.

همتی شمار قربانیان کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس را ۲۶۹۸ نفر ذکر و یادآوری کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در فارس، جان باخته‌اند.

معاون حمل و نقل شهرداری شیراز نیز اعلام کرد که از صبح روز سه‌شنبه ۱۸ آذرماه، ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری، مجددا فعال خواهد شد.

طهماسبی با تاکید براینکه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه این ایام، شرط اصلی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهروندان شیرازی است، گفت که از صبح سه شنبه، اتوبوس‌های درونشهری و مترو، کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری شیراز، با افزایش شمار مبتلایان و بالا رفتن عدد قربانیان کووید۱۹، با تصمیم شورای شهر، از حدود ۲ ماه قبل تعطیل شده است.

مسئولان در ستاد استانی و دانشگاهی مدیریت بیماری کرونای استان فارس همچنان به شهروندان توصیه کرده‌اند که تا حد امکان از خانه خارج نشده و در صورت خروج از منزل، ماسک بزنند، در تجمعات خصوصا مراکز سرپوشیده و پرجمعیت حاضر نشوند، میهمانی خانوادگی و دورهمی دوستانه برگزار نکنند و …. مراقب باشند که خطر ابتلا به کووید۱۹ همچنان پابرجا است.

ثبت دیدگاه