• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

خطر ابتلا به کرونا همچنان جدی است؛ ادامه مرگ‌های ۲ رقمی در فارس

  • 18 آذر 1399 - 18:57
خطر ابتلا به کرونا همچنان جدی است؛ ادامه مرگ‌های ۲ رقمی در فارس

کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت تاکید دارند که انتشار آمار مربوط به کرونا و اخبار مبنی بر کاهش شمار مبتلایان، بیماران بستری یا افراد فوت شده، به معنای پایان شیوع این بیماری خطرناک نیست و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به قوت خود باقی است.

به دنبال انتشار اخبار و آمارهایی که حاکی از کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ و افراد بستری در بیمارستان یا اشخاص فوت شده براثر این بیماری، منجر به کاهش سطح حساسیت و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی بعضی شهروندان شده و کارشناسان و صاحبنظران حوزه سلامت و بهداشت را نگران کرده است.

مسئولان و مقام‌های بهداشتی و درمانی دراستان فارس هم با اشاره به کاهشی شدن روند شیوع موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در این استان، صراحتا لزوم تداوم رعایت اصول و شیوه‌نامه‌های مرتبط با پیشگیری از کروناویروس را مورد تاکید قرار داده و معتقد هستند که نگرانی از افزایش شمار بیماران و خصوصا قربانیان این بیماری مهلک، با توجه به قرارداشتن در آستانه فصل سرما و شدت گرفتن برودت هوا در روزهای آینده، بسیار جدی است.

ثمربخشی همکاری مردم در کاهش آمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سه‌شنبه ۱۸ آذر در جلسه روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای فارس، با بیان اینکه همراهی مردم و از جان گذشتگی مجموعه مدافعان سلامت در فارس منجر به کاهش آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کرونا شده است، تاکید کرد که شیوع کووید۱۹ همچنان تداوم دارد و وضعیت به هیچ عنوان عادی نیست.

دکتر مهرزاد لطفی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ هم استانی دیگر در فارس، قربانی این بیماری مهلک شدند، گفت: سن بیماران فوت شده طی ۲۴ ساعت گذشته، همگی بالای ۶۰ سال بوده است.

لطفی از تلاش‌های انجام شده در ماه‌های گذشته و از جان گذشتگی مجموعه سلامت استان برای مقابله با ویروس کرونا و همکاری درون و برون بخشی برای ارایه خدمت به شهروندان در فارس و بیماران کووید۱۹، قدردانی و اضافه کرد: کاهش آمار جانباختگان محصول مشارکت و همراهی مردم و مسئولان با مدافعان سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با همکاری مردم و مسوولان و رعایت بیش از پیش توصیه های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بکوشیم.

وضعیت وخیم ۳۲۴ بیمار 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در جمع خبرنگاران به بیان آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳۷۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و ۳۲۴ نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر علی اکبری با اشاره به اینکه مجموع تست‌های تشخیصی کرونا در فارس تاکنون به ۵۱۶ هزار و ۵۸۷ مورد رسیده است، گفت: تعداد ۱۵۳هزار و ۸۵۳ مورد از این تست‌ها مثبت بوده است.

او با ابراز تاسف از جان باختن ۱۹ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، مجموع جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تا امروز در این استان را ۲۷۱۷ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه ۱۴۴ هزار و ۸۹۵ نفر از کل بیماران مبتلا در فارس بهبود یافته‌اند، گفت: اگرچه آمار بیماران بستری در بیمارستانهای فارس، در روزهای اخیر کاهشی بوده، اما این به معنای پایان وضعیت شیوع بیماری کرونا نیست بلکه تاثیرگذاری همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها بر قطع زنجیره انتقال و کاهش موارد ابتلا را نشان می‌دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که با تداوم همراهی شهروندان با مدافعان سلامت و اجرای توصیه‌های مرتبط با شرایط شیوع کووید۱۹، می‌توان میزان ابتلا به این بیماری و فوت ناشی از آن را به حداقل رساند.

ثبت دیدگاه