• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

تصفیه‌خانه شهر صدرای شیراز در آستانه بهره‌برداری است

  • 19 آذر 1399 - 11:46
تصفیه‌خانه شهر صدرای شیراز در آستانه بهره‌برداری است

استاندار فارس با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در تکمیل زیرساخت‌های عمرانی شهرهای جدید گفت:بر همین اساس تصفیه‌خانه شهر صدرا نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره‌برداری است.

عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در جریان بازدید از طرح تصفیه خانه شهر صدرا افزود:  دفع بهداشتی فاضلاب در شهر صدرا  یکی از مطالبات اصلی مردم بود که این طرح اجرایی شد و در مرحله اول تصفیه خانه محلی احداث و در گام بعدی نیز تصفیه خانه موجود بهسازی و توسعه یافت.
او ادامه داد: این تصفیه خانه در فضایی به مساحت ۱۶ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیارد تومان اجرا شده و ۷۵ هزار نفر را نیز پوشش می‌دهد.
وی، با بیان اینکه توسعه این طرح با بهره‌گیری از مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: کوشش و همکاری چند دستگاه اجرایی در تکمیل و اجرای این طرح موثر بوده و امیدواریم ظرف یک ماه آتی شاهد بهره‌برداری از این طرح بزرگ باشیم تا بخشی از مشکلات مردمی در این زمینه کاهش یابد.
استاندار فارس، توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب را از دیگر اهداف اصلی در شهر صدرا برشمرد و افزود: روند اجرایی این فعالیت با همکاری شهروندان شتاب خواهد گرفت.
تصفیه‌خانه فاضلاب شرق صدرا، به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری در اثر نفوذ پساب فاضلاب به آب‌های زیرزمینی و مشکلات زیست‌محیطی ناشی از فاضلاب احداث شده است.
شهر جدید صدرا که مردم به آن شهرک صدرا می‌گویند در غرب شیراز واقع شده و در فاصله  ۲۰ کیلومتری کلانشهر شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه