• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

زیان‌های ۱۵ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی کازرون

  • 19 آذر 1399 - 13:01
زیان‌های ۱۵ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی کازرون

مدیریت جهاد کشاورزی کازرون فارس اعلام کرد: بارندگی شدید و جاری شدن سیل زیان هایی به به کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این بخش وارد کرد که میزان آن ۱۵۸ میلیاردریال برآورد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در پی بارش باران شدید ۱۶ آذرماه ۹۹، خسارت عمده ای به محصولات زراعی، باغی، دام و تاسیسات زیربنایی کشاورزی این شهرستان وارد شد.
 حمید رشیدی افزود:حدود ۱۲۵هزار میلیون ریال به محصولات زراعی و باغی، ۵۰۰۰میلیون ریال به محصولات دامی و ۲۸هزار میلیون ریال نیز به تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی شهرستان کازرون خسارت وارد شده است.
رشیدی اضافه کرد: به دنبال وقوع سیل به محصولات ۲ هزار  هکتار از اراضی زراعی و باغی، ۳۰۰ هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار، ۱۰کیلومتر شبکه انتقال آب و ۴۰ واحد دامداری در شهرستان کازرون آسیب رسید و در این مدت ۱۵ کیلومتر جاده بین مزارع تخریب شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ویژگی طبیعت بر این است که خیلی از حوادث قابل پیش بینی نیستند از کشاورزان و دامداران خواست نسبت به بیمه محصولات و دام خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

کازرون در غرب استان فارس و فاصله مرکز آن تا شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.

ثبت دیدگاه