• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

نهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی برگزار می‌شود

  • 21 آذر 1399 - 10:41
نهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی برگزار می‌شود

رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش فارس از برگزاری نهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی و هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

روح‌الله سخایی گفت: جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی، با هدف دستیابی به اندوخته‌های تجربی مستند معاونین و مربیان پرورشی، مشاوران تربیتی، تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، سخایی گفت: متقاضیان می توانند آثار خود را روی لوح فشرده ثبت کرده و تا پایان بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره کل آموزش و پرورش فارس ارسال کنند.

سخایی یکی از اهداف از برگزاری این جشنواره را ترغیب و تشویق معاونین، مربیان پرورشی، مشاوران تربیتی، تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس برای حضور در عرصه‌های پژوهشی تربیتی، برای ارتقای کیفیت خدمات تربیتی، مشاوره‌ای و پیشگیرانه به دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی تجارب برتر را تدابیر، روش‌ها و ابتکاراتی دانست که از سوی همکاران آموزشی، پرورشی و اجرایی آموزشگاه، ضمن فرآیند یاددهی- یادگیری جهت ایجاد، تغییر و یا اصلاح رفتار در متربیان به کار گرفته شده که این تجارب دارای اطلاعاتی درباره‌ نوع و هدف تجربه مذکور و نتایج و پیشنهادهایی در جهت اجرای آن است.

این مقام مسئول در تشریح دیگر اهداف برگزاری این جشنواره گفت: مستندسازی و دستیابی به اندوخته‌های تجربی تمامی همکاران مدارس، مراکز پرورشی و ادارات، شناسایی، معرفی و کاربست تجارب و ابتکارات تربیتی به مدارس کشور و نظام تعلیم و تربیت،ظرفیت‌سازی برای ارتقای کیفیت خدمات ترتیبی و مشاوره‌ای براساس نظام معیار از جمله اهداف برگزاری جشنواره تجارب برتر است.

سخایی افزود: تدوین تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و انتشار یافته‌های پژوهشی، یجاد و توسعه فرصت‌های مناسب برای ایده پردازی و طراحی راهکارهای نوآورانه در زمینه امور تربیتی ، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: هفتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی نیز با هدف ارتقای کمی و کیفی شیوه های تدریس نوین و به روز و همچنین اصلاح و تغییر نگرش شیوه های سنتی در تدریس وتشویق و ترغیب دبیران در استفاده از روش های نوین و فعال در امر تدریس برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، نفرات منتخب استانی جشنواره یاد شده این جشنواره، پایان بهمن به دبیرخانه کشوری معرفی خواهند شد.

ثبت دیدگاه