• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

ثبت ۲۲ فوت کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس

  • 23 آذر 1399 - 17:06
ثبت ۲۲ فوت کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس، جان باختند.

دکتر علی اکبری یکشنبه ۲۳ آذر در جمع خبرنگاران گفت: با فوت ۲۲ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس، شمار قربانیان این بیماری مهلک از ابتدای شیوع تا کنون به ۲۸۳۲ نفر رسیده است.

اکبری ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۵۲۵ هزار و ۴۶۶ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۵۶ هزار و ۱۹۰ مورد مثبت شناسایی شده است.

او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۴۹ هزار و ۵۳۴ نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون هزار و ۴۱ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۹۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روند بروز و ابتلا به بیماری کرونا را در فارس کاهشی توصیف و اضافه کرد: امیدوار هستیم که با تداوم همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد ادامه روند کاهشی میزان ابتلا به کووید۱۹ و خصوصا مرگ و میر ناشی از آن باشیم.

اکبری با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت در سراسر کشور و فارس، خاطرنشان کرد که تنها راه مبارزه با این بیماری مهلک، قطع زنجیره انتقال است لذا شهروندان به شدت از برگزاری دورهمی، جلسات خانوادگی، حضور در مراکز سرپوشیده و شلوغ خرید، مکان‌های پرازدحام و … خودداری کرده و نسبت به استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، وسواس و دقت داشته باشند.

ثبت دیدگاه