• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

آغاز تصویربرداری مستند زندگی‌نامه‌ اسطوره‌های ارتش در فارس

  • 26 آذر 1399 - 10:57
آغاز تصویربرداری مستند زندگی‌نامه‌ اسطوره‌های ارتش در فارس

هماهنگ کننده عقیدتی ـ سیاسی‌های ارتش در منطقه فارس از آغاز مرحله تصویربرداری مستند زندگی‌نامه‌های دو اسطوره ارتش جمهوری اسلامی در شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام عزیز رضایی سه‌شنبه ۲۵ آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: این مستند تلویزیونی به سفارش سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و با کارگردانی سهیل سلیمی تولید و از برنامه یونیفرم شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

او افزود: تاکنون مراحل تصویربرداری از زندگینامه امیر سرتیپ کریم عبادت، جانشین اسبق نیروی زمینی ارتش و سرهنگ رفیع غفاری، شکارچی تانک و از چهره‌های ماندگار کشور در باغ موزه عفیف‌آباد شیراز انجام شده است.

سهیل سلیمی، نویسنده و کارگردان این مستند تلویزیونی نیز به خبرنگار ایکنا گفت: مستند یونیفرم به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی به قصه زندگی امیران بزرگ ارتش و پیشکسوتان آن می‌پردازد که تاکنون ۸ مستند آن ساخته شده است.

او با بیان اینکه مستند زندگی‌نامه امیرانی چون امیر خلیلی، ذاکری، دادبین و غیره تاکنون تولید شده است، گفت: کار تصویربرداری این مستند تلویزیونی از ابتدای سال جاری آغاز شده است که با توجه به شرایط شیوع کرونا و اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کار تولید مستند را به‌صورت گام به گام جلو می‌بریم.

سلیمی بیان کرد: هر کدام از مستندات در یکی از شهرها ساخته می‌شود، به‌عنوان مثال مستندهای امیر دادبین و امیر ذاکری در تهران ساخته شده و اکنون نیز مستند دو اسطوره ارتش امیر عبادت و سرهنگ غفاری در شیراز در حال تصویربرداری است.

او در پاسخ به اینکه آیا این مستند تنها از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد،‌ گفت: پخش اول هر مجموعه‌ای در شبکه‌ سازنده آن انجام می‌شود اما در بازپخش‌ها شبکه‌های استانی و شبکه‌های دیگر می‌توانند مشارکت داشته باشند.

ثبت دیدگاه