• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

۱۳۸۲ شیرازی قربانی کرونا

  • 26 آذر 1399 - 16:20
۱۳۸۲ شیرازی قربانی کرونا

آمار قربانیان کروناویروس در شیراز به هزار و ۳۸۲ رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: متاسفانه ۱۱ نفر روز گذشته در استان فارس به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، آمار موارد فوتی به علت ابتلا به کرونا ویروس در استان به ۲ هزار و ۸۶۹ نفر رسیده است.

عبدالرسول همتی، ۲ هزار و ۸۶۹ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را هزار و ۳۸۲ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۲۶ مورد مرودشت؛ ۱۰۰ مورد کازرون؛ ۷۱ مورد آباده؛ ۶۰ مورد داراب؛ ۴۳ مورد ممسنی؛ کوار و اقلید هر کدام ۴۱ مورد؛ ۳۶ مورد سپیدان؛ استهبان، نی ریز و لامرد هر کدام ۳۵ مورد؛ زرقان و خرامه هر کدام ۳۱ مورد؛ ۲۸ مورد خرم بید؛ فیروزآباد و قیروکارزین هر کدام ۲۵ مورد؛ ۲۰ مورد پاسارگاد؛ رستم و سروستان هر کدام ۱۹ مورد؛ ۱۸ مورد ارسنجان؛ ۱۷ مورد زرین دشت؛ ۱۶ مورد بوانات؛ ۱۲ مورد بیضا؛ ۹ مورد مهر؛ ۷ مورد کوه چنار؛ ۵ مورد فراشبند؛ سرچهان و بختگان هر کدام یک مورد اعلام کرد و مابقی جانباختگان را مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۳۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۵۷ هزار و ۶۱۴ مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر همتی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۵۱ هزار و ۲۹۲ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۹۳۷ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۲۷۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

همتی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا و تعطیلات پیش رو، از راه اندازی کمپینی تحت عنوان «یلدای مجازی، یلدای ماندگار» توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و هدف از راه اندازی این کمپین را تشویق مردم به پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و برقراری ارتباط مجازی در شب یلدا اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: هم استانی‌ها می‌توانند تصاویر شب یلدای خود را که نشان دهنده ارتباط مجازی بوده است، به وب سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارسال کنند.

ثبت دیدگاه