• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

سیلاب آذر به تاسیسات آبی ۸ شهر و ۸۰ روستای فارس آسیب زد

  • 26 آذر 1399 - 9:21
سیلاب آذر به تاسیسات آبی ۸ شهر و ۸۰ روستای فارس آسیب زد

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای فارس اعلام کرد که براثر سیلاب‌های ناشی از بارندگی روزهای هفدهم و هجدهم آذر، خسارت‌هایی به بخش‌هایی از شبکه تامین آب در ۸ شهر و ۸۰ روستا وارد کرد.

رضا عسکری چهارشنبه ۲۶ آذر با اشاره به بازدیدهای انجام شده از شبکه‌های تامین آب روستایی در فارس، گفت: حجم خسارت وارده به تاسیسات آبی شهری و روستایی در فارس ناشی از جاری شدن سیلاب در بارندگی‌های میانه آذرماه، حدود ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

عسکری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خسارت‌های ناشی از سیلاب، با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، برطرف شده است، گفت: حجم خسارت‌ها در بعضی نقاط بیشتر و در بعضی نقاط کمتر بوده است.

او توضیح داد: بارندگی و جاری شدن سیلاب‌های شدید، منجر به وارد شدن آسیب به ۶ کیلومتر از خطوط انتقال آب، ۳۹ باب موتور خانه و مخزن و بالغ بر ۶ کیلومتر جاده دسترسی به تأسیسات آبرسانی در شهرستان‌های بیضا، خرامه، فیروزآباد، خرم بید، داراب، رستم ، فراشبند، فیروزآباد، کازرون، کوهچنار، لامرد و مُهر در استان فارس شده است.

معاون شرکت آبفای استان فارس خاطرنشان کرد: این شرکت با اتخاذ تدابیر مدیریتی، تلاشی شبانه‌روزی و مستمر در راستای خدمات رسانی مطلوب‌تر به شهروندان را در دستور کار داشته است.

عسکری تاکید کرد که علیرغم حجم قابل توجه خسارت‌ها، ارائه خدمات آبرسانی به شکل مستمر و بدون وقفه و قطعی، انجام شده است.

معاون آبفای فارس ابراز امیدواری کرد که با تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز، کُل آسیب‌های شناسایی و برآورد شده در تاسیسات آبرسانی شهری و روستای استان، رفع شود.

ثبت دیدگاه