• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

نورآباد ممسنی با ۲۹ میلیمتر بیشترین بارندگی را در فارس داشت

  • 29 آذر 1399 - 10:05
نورآباد ممسنی با ۲۹ میلیمتر بیشترین بارندگی را در فارس داشت

رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، شنبه ۲۹ آذر با اشاره به بارش باران طی ۴۸ ساعت گذشته در نقاط مختلف این استان گفت: طی این مدت شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی با ۲۹ میلیمتر بیشترین و جهرم با یک دهم میلیمتر کمترین میزان بارش‌ها را داشته‌اند.

فرید اسماعیل‌زاده، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از نورآباد، بیشترین میزان بارش مربوط به اردکان مرکز شهرستان سپیدان با ۲۸ میلیمتر است.
وی ادامه داد: در شهر شیراز نیز میزان بارش در ایستگاه شهرک گلستان سه و پنج دهم میلیمتر و در ایستگاه فرودگاه این شهر پنج میلیمتر گزارش شده است.
او اظهار داشت: همچنین این سامانه در استهبان چهار میلیمتر، ارسنجان یک میلیمتر، اقلید ۶ دهم میلیمتر، تخت جمشید پنج و هشت دهم میلیمتر، خفر سه میلیمتر، داراب یک و ۶ دهم میلیمتر، درودزن ۱۶ و چهار دهم میلیمتر، زرقان ۲ میلیمتر، سروستان سه و هشت دهم میلیمتر و صفاشهر سه و پنج دهم میلیمتر بارش به دنبال داشته است.
اسماعیل‌زاده بیان کرد: طی مدت مذکور در فراشبند ۱۱ و ۲ دهم میلیمتر، فسا سه و ۹ دهم میلیمتر، فیروزآباد هشت و پنج دهم میلیمتر، قیر و کارزین یک و ۲ دهم میلیمتر، کازرون ۱۶ و ۶ دهم میلیمتر، نی‌ریز ۶ و یک دهم میلیمتر و مُهر سه دهم میلیمتر بارش ثبت شده است.
رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس افزود: بیشترین میانگین بارندگی در سال زارعی جاری مربوط به اردکان سپیدان با ۳۸۲ میلیمتر و کمترین میانگین بارش نیز مربوط به لار با هفت و ۶ دهم میلیمتر است.
وی ادامه داد: در شیراز نیز در سال زراعی جاری تاکنون به طور میانگین ۱۲۰ و ۶۵ صدم میلیمتر بارش ثبت شده است.
او گفت: میانگین بارش استان در سال زراعی جاری نیز تاکنون ۱۰۶ و هشت دهم میلیمتر است.

ثبت دیدگاه