• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

تجلیل از پژوهشگران برتر فارس

  • 03 دی 1399 - 10:24
تجلیل از پژوهشگران برتر فارس

طی مراسمی با حضور استاندار فارس از پژوهشگران برتر استان که در بخش‌های مختلف اقدامات شاخصی را به سرانجام رسانده بودند، تجلیل شد.

استاندار فارس چهارشنبه سوم دی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر فارس، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی هر شهروندی به ویژه نخبگان جامعه دانشگاهی این است که فضای کشور را به سمت کار و تلاش و نشاط و امید سوق دهند.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه امروز دشمنان به دنبال سیاه نمایی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی و همچنین تبیین تفکر باطل مبنی بر ناکارآمدی نظام هستند، افزود: اما نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران از کشورهای با ثبات در امور داخلی و اثرگذار در عرصه بین‌المللی به ویژه در حوزه علمی و دانش بنیان محسوب می‌شود.

استاندار فارس تاکید کرد: اگر قرار است کشور حرکت رو به جلویی داشته باشد و فرایند توسعه تداوم یابد و شاهد اثرگذاری فعالیت‌ها در زندگی باشیم، قطعا باید از مسیر دانشگاه و دانشگاهیان بگذریم تا شاهد توسعه پایدار در کشور باشیم.

او خاطرنشان کرد: در استان فارس تصمیم بر این بوده است که ارتباط تنگاتنگی بین جامعه علمی دانشگاهی چه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز و چه دیگر مراکز آموزش عالی وجود داشته باشد.

استاندار فارس وجود ١۶۴ واحد مرکز آموزشی و ٢٠٠ هزار دانشجو را یک سرمایه عظیم برای این استان دانست وگفت: اگر به درستی از پتانسیل آنها استفاده شود قطعا شاهد اثرگذاری لازم خواهیم بود.

رحیمی با تاکید بر این نکته که می‌توانیم به دانش بنیان کردن اقتصاد کشور با استفاده این ظرفیت‌ها کمک کنیم، عنوان کرد: امروز دیگر نمی‌توانیم بگوییم اقتصاد استان فارس بر پایه کشاورزی سنتی حرکت می‌کند بلکه باید به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت کنیم که در این راستا مراکز تحقیقاتی فعال هستند.

او همچنین به افزایش بهره وری با استفاده از پتانسیل دانشگاهیان و صنعت هم اشاره و بیان کرد: تلاش بر این شد تا اولویت‌های تحقیقاتی فارس با مجامع علمی در زمینه بهداشت و درمان، سلامت جامعه، کشاورزی، منابع آبی، محیط زیست و تامین امینت پایدار اقتصاد تعیین شوند که نتیجه آن انتخاب فارس به عنوان استان برتر در زمینه پژوهش و فناوری در پنجمین سال متوالی شد.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که با تداوم روحیه همدلی و همکاری شاهد روزهای بهتری برای شهروندان فارسی باشیم و تاکید کرد که دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند.

ثبت دیدگاه