• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

بسته تحولی “مدرسه خوانا” در فارس کلید خورد

  • 02 دی 1399 - 12:04
بسته تحولی “مدرسه خوانا” در فارس کلید خورد

معاون آموزش ابتدایی فارس گفت: بسته تحولی مدرسه خوانا از اول دی در ۲۰۸ مدرسه ابتدایی استان و با مشارکت ۲۱۱۱ معلم آغاز شده است.

محمد فیاض پور سه‌شنبه ۲ دی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح مدرسه خوانا امسال در پنج درصد مدارس ابتدایی فازس و به صورت آزمایشی اجرایی شده است، به اقدامات انجام شده در استان در راستای اجرای مطلوب و شایسته این طرح اشاره و اضافه کرد: انتخاب رابطان این طرح در ادارات مجری، ارسال شیوه نامه طرح مدرسه خوانا به ادارات و مدارس مجری، تشکیل دبیرخانه‌های استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای بخشی از این اقدامات بوده است.

وی همچینن گفت: تشکیل کارگروه‌هایی با حضور معلمان شش پایه دوره ابتدایی در ادارات و مدارس مجری برای تهیه بسته‌های آموزشی ویژه طرح مدرسه خوانا، شرکت مدرسان استان در دوره آموزشی کشوری، تشکیل گروه در شاد برای رابطان استانی و مدرسان کشوری استان برای انجام اطلاع رسانی‌ها، هماهنگی‌ها و هم اندیشی‌های لازم، ارسال سرفصل ها و محتواهای آموزشی دوره آموزشی معلمان برای ادارات مجری و اجرای دوره آموزشی برای معلمان مدارس مجری طرح مدرسه خوانا توسط مدرسان کشوری، از دیگر اقدامات بوده است.

معاون آموزش ابتدایی فارس همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، مدرسه محوری و اجرای سند تحول بنیادین در اصلی ترین محل نمایش آن یعنی مدارس را یکی از اهداف مهم اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا دانست.

او بسته تحولی مدرسه خوانا را حلقه مفقوده آموزش و پرورش دانست که اجرای این طرح می‌تواند مهارت‌های چهارگانه زبانی (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) و آداب زندگی (جرأت ورزی، ادب و مسئولیت پذیری) را در متربیان ارتقا دهد.

فیاض‌پور خاطرنشان کرد: اهداف کوتاه مدت اجرای بسته تحولی مدرسه خوانا، بهبود و ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبانی و آداب زندگی، هدف میان مدت، ارتقای جایگاه کشور در آزمون بین‌المللی پرلز و اهداف بلند مدت، تقویت زبان ملی در مناطق دوزبانه، توسعه عدالت آموزشی و تقویت هویت اسلامی ایرانی در کشور است و باید تمام تلاش و امکانات خود را در راستای تحقق اهداف مذکور به کار بگیریم.

ثبت دیدگاه