• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

“پویش پاس” ابتکار موفق فارس در شرایط کرونایی

  • 07 دی 1399 - 11:36
“پویش پاس” ابتکار موفق فارس در شرایط کرونایی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس “پویش پاس”طرح ابتکاری معاونت سوادآموزی استان در شرایط دشوار کرونایی دانست و بیان کرد: پویش آموزش سوادآموزی از طریق فضای مجازی (پاس)از طرح‌های ابتکاری و موفق سوادآموزی فارس در شرایط سخت و دشوار کرونایی بود.

دکتر بهزاد نوروزی چگینی یکشنبه ۷ دی در جمع خبرنگاران گفت:  آموزش دهندگان سوادآموزی در سراسر استان رکن اصلی در اجرا و عملیاتی کردن “پویش پاس”  هستند و انتظار داریم با توجه به شرایط موجود که به خاطر بیماری کرونا بر جامعه تحمیل شده است، آموزش دهندگان پویا و فعال ما تمام همت و تلاش خود را در زمینه اجرای موفق و اثرگذار این پویش به کار گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: برای اجرا و عملیاتی کردن پویش پاس ابتدا دستورالعملی در باره نحوه استفاده از فضای مجازی در آموزش و تعلیم به سوادآموان تهیه و تدوین شده است و مواردی نیز به عنوان اصول و معیارهای آموزش و خلاصه نویسی دروس مختلف مشخص شد تا روند آموزش در فضای مجازی مبتنی بر اصول علمی انجام شود.

نوروزی چگینی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت هفته سوادآموزی در فارس، تشریح و تبیین دستاوردهای ۴۱ساله را از مهمترین برنامه‌ها اعلام و اضافه کرد: در برنامه‌های امسال جمع آوری کمک‌های مؤمنانه و توزیع آن بین نیازمندان، برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی تحت عنوان “سردار دلها” و توزیع اقلام بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه امسال مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در فارس از ۴۲ مرکز به ۵۰ مرکز افزایش یافته است، بیان کرد: فلسفه تأسیس و دایر کردن مراکز یادگیری محلی نیز همین است که در کنار آموزش‌هایی که به مخاطبان سوادآموزی داده می‌شود به آنان مهارتهای شغلی، فنی و حرفه‌ای و نیز مهارتهای اجتماعی نیز آموزش داده شود.

این مقام مسئول با اشاره به طرح‌های مختلفی که در حوزه معاونت سوادآموزی انجام می‌شود، گفت: یکی از این طرح‌ها طرح حلقه‌های کتابخوانی است که در ۳۶۵۰ حلقه حداقل ۱۰ نفره و با هدف تثبیت سواد در نوسوادان اجرا می‌شود.

نوروزی طرح ” خواندن با خانواده ” را یکی دیگر از طرح‌هایی برشمرد  که در فعالیت‌های گروهی سوادآموزی (سه نفر به بالا) و همچنین مخاطبان دوره انتقال انجام می‌شود و افزود: هدف از اجرای این طرح تثبیت آموخته‌های سواد آموزان دوره انتقال و تحکیم است که تعداد ۳ جلد کتاب در دوره سواد و ۶  جلد دردوره انتقال به سواد آموزان آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش دهندگان با توجه به اصول و موارد یاد شده اقدام به تدریس دروس مختلف و فیلم برداری از تدریس خود کردند و آن را در اختیار سوادآموزان قراردادند و در صورت لزوم طی تماس با سوادآموزان توضیحات و اطلاعات لازم را درباره نحوه استفاده مطلوب از کلیپ تهیه شده از هر درس را در اختیار آنها قرار دادند.

نوروزی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه سوادآموزی در راستای مقابله با بیماری کرونا تولید  بیش از صدهزار ماسک بود که در اختیار سوادآموزان و نیز عموم مردم قرار گرفت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس همچنین تهیه بیش از ۶ هزار بسته مواد ضد عفونی کننده توسط آموزش دهندگان و توزیع آنها بین مردم را یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و افزود: علاوه بر این کار آموزش دهندگان مراکز یادگیری محلی را هم به طور مستمر ضدعفونی می‌کنند که این مسأله نقش مهمی را در عدم ابتلای سوادآموزان و سایر اقشار مردم به بیماری کرونا دارد.

ثبت دیدگاه