• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

وضعیت فارس سفید نیست

  • 08 دی 1399 - 15:14
وضعیت فارس سفید نیست

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس با اعلام اینکه وضعیت این استان به لحاظ شیوع کرونا، سفید نیست، خاطرنشان کرد که برای بیش از ١۴٠ هزار اتومبیل در طرح ممنوعیت تردد شبانه و بین شهری در فارس اعمال قانون شده است.

عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا از حاکمیت وضعیت نارنجی در شهرستان‌های شیراز و جهرم و خفر خبر داد و گفت: مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

او همچنین از تداوم ممنوعیت ترددهای بین شهری در استان فارس خبر داد و گفت: در تمام مراکز شهرستان‌ها از ساعت ٢١ شب تا ۴ صبح نیز تردد ممنوع است و در صورت رعایت نشدن، قانون جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال می‌شود.

۱۹ درصد تست‌های روزانه کرونا مثبت است

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس با اشاره به کاهش درصد تست‌های مثبت در استان، گفت: به طور میانگین در روزهای اخیر تنها ۱۹ درصد از کل تست‌های روزانه مثبت شده است.

قاسمپور همچنین ضریب اشغال تخت‌های عادی کرونایی در استان فارس را ۲۴ درصد، تخت‌های ویژه را ۳۶ درصد و بهبودی مبتلایان را ۹۷ درصد اعلام کرد.

از ساده‌انگاری شرایط پرهیز شود

او به مردم و اصناف توصیه کرد که همچنان و بیش از گذشته پروتکل‌ها را رعایت کنند و از ساده انگاری و عادی انگاری شرایط به شدت پرهیز شود.

جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت ییماری کرونا در فارس توصیه کرد که مردم و اصناف با رعایت دقیق پروتکل‌ها به دنبال تغییر وضعیت از حالت نارنجی به زرد و سفید و عدم اعمال محدودیت‌ها و سختگیری‌های بیشتری باشند.

همراهی اثرگذار مردم

قاسمپور با بیان اینکه شاهد همراهی اثرگذار مردم در روزهای اخیر هستیم، گفت: روزهایی داشتیم که ۵٧ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست می‌دادند اما امروز به ۶ نفر رسیده که اینها نتیجه اعتماد، همکاری و مسئولیت پذیری مردم نسبت به دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کروناست.

او همچنین از مردم خواست تا در فصل زمستان مسائل بهداشتی خصوصا فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت و از تجمع در فضاهای بسته و دارای تهویه نامناسب خودداری کنند.

معاون استانداری فارس همچنین به مردم توصیه کرد که با پرهیز از برگزاری مراسم ختم و عروسی، سلامت خود و سایر همشهریان را با مخاطره مواجه نکنند و افزود: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با محوریت فرمانداران و بخشداران بر این کار نظارت دارند و در صورت مشاهده موردی از تخلف، با عوامل آن به شدت برخورد می‌کنند.

ثبت دیدگاه