• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

توسعه ارتباطات در روستاهای فارس فراتر از تعهدات است

  • 09 دی 1399 - 12:54
توسعه ارتباطات در روستاهای فارس فراتر از تعهدات است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: به رغم مشکلات موجود در زمینه تامین تجهیزات،توسعه ارتباطات بویژه در مناطق روستایی متوقف نشده و فراتر از تعهدات وزارتخانه در حال انجام است.

روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در مطلب سه‌شنبه خود به نقل از مهرداد سهرابی در آیین رونمایی از اتصال چهار روستای شهرستان بیضا افزود: با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با شعار دسترسی همگانی به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، امروز شاهد دسترسی بالغ بر ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات هستیم که ۱۰ درصد بالاتر از تکالیف تعیین شده برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قانون برنامه ششم است.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه وزارت ارتباطات در این بخش فراتر از تعهدات خود عمل کرده است، تامین اینترنت روستاهای باقیمانده نیز در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه  قرار دارد.
او اظهار داشت: یکی از موانع اصلی برای توسعه بخش ارتباطات در استان مشکل تامین تجهیزات است که در این خصوص با مساعدت و دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، منابع لازم برای استان تامین شده و تجهیزات ارتباطی از جمله فیبر نوری برای تکمیل رینگ فیبر نوری استان فارس به تدریج در حال ارسال به استان است.
سهرابی، در خصوص پروژه توسعه ارتباطات استان از طریق فیبر روستایی (تار) هم گفت: مسیر اجرای فاز یک این پروژه که برای رفع محدودیت دسترسی پهنای باند بخش کامفیروز مرودشت در حال انجام است از شهرستان بیضا می‌گذرد و پهنای باند مورد نیاز اپراتورها و تمام مراکز و سایت‌های ارتباطی شهرستان بیضا  که در این مسیر قرار دارد تحت پوشش زیرساخت پایدار و پرظرفیت این شبکه قرار می‌گیرد.

شهرستان بیضا در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

ثبت دیدگاه