• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آخرین وضعیت کرونا در فارس؛ ابتلای ۱۶۱ هزار نفر به کرونا

  • 10 دی 1399 - 16:07
آخرین وضعیت کرونا در فارس؛ ابتلای ۱۶۱ هزار نفر به کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ضمن اعلام آخرین گزارش های مربوط به وضعیت کروناویروس در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار تجمعی جانباختگان این بیماری را در شهرهای مختلف استان بیان کرد.

دکتر عبدالرسول همتی، چهارشنبه دهم دی به خبرنگاران گفت: تعداد نمونه‌های آزمایشگاهی گرفته شده از افراد دارای علامت یا مشکوم در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا امروز به بیش از ۵۵۰ هزار مورد رسیده که از این تعداد بیش از ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ مورد مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه از کل بیماران مثبت قطعی شناسایی شده مبتلا به کرونا در فارس، بالغ بر ۱۵۷ هزار نفر بهبودی یافته‌اند، گفت: هم اینک ۶۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

همتی شمار بیمارانی که با وضعیت وخیم جسمی در فارس روبرو هستند را تا ظهر دهم دی، ۱۲۲ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۰ بیمار دیگر براثر کرونا و عوارض سخت این بیماری، در فارس جان باختند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار کل جان باختگان از کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا ظهر دهم دیماه را ۳۰۱۱ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد جان باختگان کرونا در فارس مربوط به شهرستان شیراز با ۱۴۴۷ نفر و بعد از آن شهرستان مرودشت با ۲۳۰ نفر و شهرستان کازرون با ۱۰۸ نفر بوده است.

همتی اضافه کرد: از کل جان باختگان براثر کرونا در فارس، ۷۴ مورد آباده، ۶۳ مورد داراب، ۴۷ مورد ممسنی، ۴۴ مورد کوار، ۴۲ مورد اقلید، ۳۹ مورد نی ریز، سپیدان و استهبان هرکدام ۳۸ مورد، ۳۵ مورد لامرد، ۳۲ مورد خرامه، ۳۱ مورد زرقان، فیروزآباد و خرمبید هرکدام ۲۸ مورد، ۲۶ مورد قیرو کارزین،۲۰ مورد پاسارگاد، زرین دشت، رستم و سروستان هرکدام ۱۹ مورد، ۱۸ مورد ارسنجان، ۱۷ مورد بوانات، ۱۳ مورد بیضا، ۱۰ مورد کوهچنار، ۹ مورد مهر، ۵ مورد فراشبند و بختگان و سرچهان نیز هرکدام یک مورد بوده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین بر ضرورت تداوم استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی برای کاهش آمارهای ابتلا به این بیماری تاکید کرد.

ثبت دیدگاه