• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

تلاش برای ثبت «مدرسه سیادت» جهرم در فهرست میراث ملی

  • 12 دی 1399 - 12:07
تلاش برای ثبت «مدرسه سیادت» جهرم در فهرست میراث ملی

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم با بیان اینکه، طرح مدارس ماندگار برای واحدهای آموزشی با قدمت ۵۰ سال به بالا در کشور در حال اجراست، گفت: این اداره در تلاش است تا مدرسه “سیادت” جهرم را که یکی از مدارس قدیم این شهر است به عنوان مدرسه ماندگار ثبت کند.

مهدی نیکفر، جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح با هدف شناخت قابلیت‌ها واستعدادهای مدارس، مستندسازی این قابلیت‌ها و اقدامات، هویت بخشی به تاریخ آموزش و پرورش و بهره‌مندی از تجربیات مفید مدارس اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: قدمت مدرسه معرفی شده باید بیش از ۵۰ سال باشد، سبک معماری، فعالیت‌هایی که در مدرسه انجام می‌شده، فارغ التحصیلان شاخص مدارس، استادان برجسته این مدارس و رتبه‌های برتر در فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله معیارها برای انتخاب آن به عنوان مدرسه ماندگار تعریف شده ست.

نیکفر ادامه دادد: فرم‌های مدرسه “سیادت” جهرم برای ثبت ماندگار تکمیل شده و وضعیت مدرسه در شورای آموزش و پرورش استان فارس نیز بررسی خواهد شد و پس از تایید استان و تاییدیه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس و همچنین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برای ثبت نهایی به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه