• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

روند احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی میانرود شیراز شتاب می‌گیرد

  • 12 دی 1399 - 19:57
روند احداث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی میانرود شیراز شتاب می‌گیرد

استاندار فارس گفت: با قول مساعد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روند ساخت و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی میانرود شیراز شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در زمینه مباحث مطرح شده در دیدار خود با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این دیدار، تکمیل بیمارستان‌های در حال احداث و تجهیز آنها و آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی و تهیه تجهیزات مورد نیاز برای دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، لارستان،گراش، فسا و جهرم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این دیدار مقرر شد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه‌ها به استان فارس کمک کند و همچنین این مقام مسوول برای کمک به اتمام بیمارستان‌های با پیشرفت فیزیکی بالا در این استان، موافقت خود را اعلام کرد.

رحیمی بیان کرد: همچنین مذاکراتی در مورد بیمارستان دوم نماری شیراز با وزیر بهداشت صورت گرفت که موافقت او برای کمک و همراهی را در پی داشت.

وی، با اشاره به اینکه پروژه برج پژوهشی سرطان توسط خیر آغاز شده است، اظهار داشت: با توجه به توافق‌های انجام شده ۵۰ درصد از این پروژه نیز با کمک دولت تکمیل خواهد شد که مقرر شد وزارت بهداشت نیز همراهی های لازم را در این زمینه انجام دهد.

استاندار فارس بیان کرد: ساخت بیمارستان اعصاب و روان شیراز نیز که هم اینک پیشرفت فیزیکی خوبی دارد از دیگر مباحت مطرح شده با وزیر بهداشت بود که در مورد تخصیص اعتبار به این پروژه نیز توافقی صورت گرفت. 

به گفته رحیمی، در دیدار با وزیر بهداشت در ارتباط با سایر پروژه‌های بخش بهداشت و درمان فارس نیز توافقاتی حاصل شد.

بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی صدیقه طاهره (ع) شیراز، آبان ماه ۹۵ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه میانرود در جنوب شیراز کلنگ زنی شد تا تا نیاز حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت این منطقه، به خدمات درمانی تسهیل شود.

استاندار فارس همچنین به دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی اشاره و بیان کرد: در این دیدار که اعضای مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، مباحثی همچون حل مشکل اراضی حریم و محدوده شهر صدرا، بافت‌های فرسوده، ساماندهی و بازآفرینی بافت اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع)، اراضی مسکن ملی، باقی‌مانده مسکن مهر، آزاد راه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های روستایی، خطوط ریلی، پایانه‌های خارجی و فرودگاه‌های استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رحیمی، در مورد دیدار خود با معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور استخدامی کشور هم گفت: در این دیدار توافق‌هایی در ارتباط با آزمون استخدامی و تامین نیرو برای دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های نوبنیاد صورت گرفت.

وی ادامه داد: در باره مسائل استخدامی نیروهای شهرداری نیز گفت و گوهایی انجام شد که نیازمند پیگیری‌های آتی است.

استاندار فارس، همچنین در مورد دیدار خود با معاون هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: سفر سوم رییس جمهوری به استان فارس به دلیل شیوع کرونا انجام نشد اما توافق‌های مربوط به آن از قبل صورت گرفته بود که در این دیدار نیز بررسی‌ها و مذاکراتی انجام و مقرر شد هم تعهدات اقتصادی و هم عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۰ برای این استان مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: مقرر شد دستگاه‌های متولی از جمله بانک‌ها، بنیادها و شرکت‌ها، تعهدات اقتصادی خود را انجام دهند.

رحیمی، در خصوص دیدار خود با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت توسعه زیر ساحت‌های حمل ونقل کشور بیان کرد: در این دیدار، موضوع احداث آزاد راه شیراز – بوشهر و تعیین منابع اعتباری از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی و همچنین شراکت دولت، مذاکراتی انجام شد، توافقات اولیه صورت گرفت و مقرر شد مدل مالی برای اجرای این پروژه تعریف شود.

به گفته استاندار فارس، اتخاذ تصمیماتی در مورد راه آهن شیراز- بوشهر از دیگر موضوع‌های مطرح شده در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی بود که مقرر شد برای شتاب بخشیدن به روند اجرای این طرح، هفته آینده قطعات یک و ۲ آن مجددا به مناقصه گذاشته شود تا شاهد از سرگرفته شدن عملیات اجرایی آن باشیم.

رحیمی، در باره راه آهن اقلید به یزد نیز گفت: مقرر شد این طرح با تسریع در اجرای آن تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و با به انجام رسیدن این پروژه، فاصله شیراز – مشهد حدود چهار ساعت کاهش می‌یابد.

استاندار فارس اضافه کرد: همچنین در این دیدار موضوع آزاد راه شیراز – اصفهان نیز مطرح و قرار شد که قرارگاه خاتم‌الاوصیا (ص) و وزارت دفاع، منابع مورد نیاز آن را که به عنوان سهم الشراکه آنهاست تامین کنند تا اجرای این طرح از سرعت بیشتری برخوردار شود.

رحیمی افزود: در پیوند با طرح آزاد راه لامرد به پارسیان نیز تصمیماتی اتخاد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز متعهد شد قسمتی از هزینه این پروژه را پرداخت کند و مابقی آن توسط دولت و بخش خصوصی تامین شود.

وی ادامه داد: در این دیدار نیز در ارتباط با سایر پروژه‌های آزاد راه و بزرگراه موجود در استان فارس نیز تفاهم‌هایی صورت گرفت.

ثبت دیدگاه