• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

افتتاح ۷ مرکز یادگیری محلی در فارس

  • 13 دی 1399 - 11:17
افتتاح ۷ مرکز یادگیری محلی در فارس

هفت مرکز یادگیری محلی به صورت مجازی در شهرستان‌های داراب و فراشبند و منطقه فورگ، از توابع استان فارس افتتاح شد.

فرهاد اسماعیلی شنبه ۱۳ دی در آیین افتتاح ۷ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی که با حضور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و به صورت مجازی، برگزار شد، گفت: توجه به آموزش بزرگسالان آن هم در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی مؤید این مطلب است که آموزش و ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه در هر شرایطی برای امام امت از اهمیت و ارزش فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده است.

او ادامه داد: چنین نگاه والا، ارزشمند و بنیادین به مقوله آموزش به ویژه آموزش بزرگسالان  که مشکلات و سختی‌های خاص خود را دارد باعث شد تا این سازمان فرهنگی و آموزشی طی ۴۱ سال با برنامه ریزی‌های مدون و تلاش‌های مستمر و پیگیر بتواند انقلابی را در آموزش بزرگسالان ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری محلی با آموزش مهارت‌های مختلف از جمله مهارت‌های اجتماعید فنی، اقتصادی و خانوادگی به سمت حرفه آموزی و ایجاد اشتغال و تولید پایدار حرکت می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به فلسفه ایجاد و تاسیس مراکز یادگیری محلی سوادآموزی عنوان کرد: قبل از ایجاد  این مراکز به مقوله مهارت و حرفه آموزی توجه کمتری می‌شد در حالیکه با توجه به سن مخاطبان سواد آموزی که ۱۰ تا ۴۹ سال است و این افراد غالباً وارد زندگی اجتماعی و تشکیل خانواده شده‌اند و مباحث اقتصادی و کار و اشتغال  برای آنها بسیار مهم است باید به مقوله آموزش مهارت‌های مختلف توجه بیش از پیش شود تا این فراگیران با انگیزه بیشتر جذب سوادآموزی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: با افتتاح این ۷ مرکز ۲ هزار و ۹۰۰ نفر تحت پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار خواهند گرفت و امیدواریم  بتوانیم تا ماههای آغازین سال ۱۴۰۰  هشت مرکز دیگر نیز در این استان افتتاح بهره‌برداری کنیم.

ثبت دیدگاه