• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

طرح مطالعاتی اسکان عشایر فارس تعیین تکلیف می‌شود

  • 14 دی 1399 - 14:58
طرح مطالعاتی اسکان عشایر فارس تعیین تکلیف می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اعلام کرد که از ١٢٠ طرح مطالعاتی اسکان عشایر این استان، بخش عمده آن به سرانجام رسیده و شماری از طرح باقی مانده هم تعیین تکلیف می‌شوند.

عطاءالله زمانی یکشنبه ١۴ دی در بازدید از مناطق عشایری شهرستان فسا بیان کرد: با اجرای این طرح‌ها که شامل اقدامات عمرانی و زیربنایی اسکان در کانون‌های توسعه عشایری و تجهیز این کانون‌ها به خدماتی از جمله راه، آب، برق و آماده‌سازی سایت اسکان در مناطق عشایری است، وضعیت زندگی عشایر بهتر می‌شود و آرامش خاطر بیشتری در میان عشایر به وجود می‌آید. 

او با بیان اینکه تامین زمین و زیر ساخت‌های اسکان از اولویت‌های بنیاد مسکن است، افزود: اجرای کانون‌های توسعه اسکان عشایر دراستان فارس با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن خدمت به آحاد جامعه و از جمله جامعه تولید کننده عشایر  است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اضافه کرد:اسکان عشایر با هدف تامین آسایش و رفاه بیشتر با مشارکت بنیاد مسکن و همراهی سازمانً‌های مسئول دنبال می‌شود.

زمانی با بیان اینکه دراستان فارس ۲۰۰  نقطه برای احداث کانون اسکان عشایر پیش بینی شده است، ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی در بیش از نیمی از این کانونها  به اتمام رسیده است. 

او با اشاره به اختیاری بودن اسکان عشایر گفت: بررسی درخواست‌های اسکان توسط اداره کل امور عشایر دنبال می‌شود و بنیاد مسکن در این عرصه تامین کننده زیر ساختپهای اسکان است و تا کنون اقدامات مناسب انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با یاد آوری بافت عشایری در برخی از مناطق کوچرو این استان، گفت: با اجرای سیاست‌های اسکان از دهه ۱۳۷۰ تا کنون، حدود ۷هزار خانوار عشایری در استان فارس در بیش از ۱۳۰ کانون توسعه اسکان هدایتی و حمایتی ساکن شده‌اند   و شمار قابل توجهی از این عشایر در شهرستان فسا ساکن هستند.

حسین آرگیو، فرماندار ویژه شهرستان فسا نیز در این بازدید بر لزوم تامین زیر ساخت‌های مناسب برای اسکان عشایر تاکید کرد وگفت: جامعه عشایری فارس همیشه و همواره در شرایط سخت تامین کننده امنیت مناطق بوده‌اند و در کسب و کار و تولید و تامین معیشت نقش بسزایی دارند.

ثبت دیدگاه