• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

استاندار فارس: عوامل موثر در کاهش حوادث جاده‌ای شناسایی شوند

  • 18 دی 1399 - 7:12
استاندار فارس: عوامل موثر در کاهش حوادث جاده‌ای شناسایی شوند

استاندار فارس، با اشاره به نقش موثر عوامل فرهنگی در کاهش حوادث جاده‌ای گفت: فعالان بخش حمل و نقل استان باید با برنامه‌ریزی راهبردی، تمام عوامل موثر در کاهش تصادفات را شناسایی کرده و برای کاستن هرچه بیشتر از این حوادث بکوشند.

عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در نشست مشترک شورای راهبردی تصادفات، شورای ترافیک و پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی این استان در شیراز، با اشاره به اقدامات موثر انجام شده برای کاهش تصادفات در سال‌های اخیر افزود: چهار سال متوالی، کاهش تصادفات برون شهری در فارس بیانگر هدفمند بودن و تدوین و اجرای راهبردهای تدوین شده در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان است.
وی ادامه داد: استان فارس شاید به لحاظ قدر مطلق در تعداد حوادث ترافیکی رتبه نخست را داشته باشد اما با در نظر گرفتن شاخص‌های دیگری همچون مساحت استان، طول راه‌ها، جمعیت، تعداد شهرها و روستاها، تعداد تقاطع‌ها و دسترسی‌ها و میزان تردد در رده‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد.
او اظهار داشت: کوشش‌های بسیار خوبی درسالیان گذشته در این استان‌ برای کاهش تصادفات برون شهری انجام شده که در این میان نقش توسعه و بهینه‌سازی راه‌های موجود، تلاش‌های مجموعه پلیس راه، توسعه سامانه‌های هوشمند حمل و نقل و نقش آموزشی رسانه‌ها بسیار موثر بوده است.
رحیمی اضافه کرد: در سال‌های گذشته، نقاط پُر تصادف این استان شناسایی و بخش عمده‌ای از این نقاط نیز رفع شده که این عامل در کاهش تصادفات برون شهری استان تاثیر قابل توجهی داشته است به همین سبب این مهم نیز باید با تحلیل‌های بیشتر و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر در دستور کار قرار گیرد.

تمام محورها و مقاطع حادثه‌خیز فارس شناسایی شده‌اند
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز در این نشست گفت: تمام محورها و مقاطع با تراکم تصادفات و تلفات در این استان شناسایی شده‌اند که در ماه‌های منتهی به پایان سال، با اقدامات زود بازده ایمن سازی خواهند شد.
علیرضا سیاهپور افزود: کاهش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی برون شهری، نتیجه اقدامات انجام شده در ایمن سازی راه‌ها با اقدامات زود بازده و کم هزینه در محورهای پایلوت این استان بوده است.
وی ادامه داد: پایش آمار و اطلاعات تصادف‌های جاده‌ای توسط دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها و کارشناسان اداره کل راهداری فارس همواره راهکارهای اجرایی مناسب و موثری را پیش روی ما قرار داده که پس از تصویب در محورهای استان عملیاتی می‌شود.
وی، ضمن تاکید بر ضرورت حضور محسوس و نامحسوس پلیس راه‌های استان در ماه‌های منتهی به پایان سال بیان داشت: هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای به ویژه پلیس راه، مدیریت و راهبرد استاندار فارس و کوشش‌های شبانه روزی مجموعه راهداری این استان منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای شده که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.
در این نشست از شماری از دست‌اندرکاران و فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل و ترافیک جاده‌ای استان فارس تقدیر شد.

ثبت دیدگاه