• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

افزایش ۳۹ درصدی احکام جایگزین حبس در فارس

  • 18 دی 1399 - 17:12
افزایش ۳۹ درصدی احکام جایگزین حبس در فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم آزادی ۱۱۶ زندانی جرائم غیرعمد استان فارس گفت: یکی از برنامه‌ها و محور‌های این سند، همکاری و هم‌افزایی همه قوا است و امروز در این اقدام خداپسندانه مسئولان سازمان‌ها و نهاد‌های استان با مشارکت یکدیگر زمینه آزادی ۱۱۶ زندانی جرائم غیرعمد استان فارس به طور مستقیم و ۱۶۳ زندانی به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی وی در ادامه به برخی دیگر از طرح‌های تحولی قوه قضائیه از جمله استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قوه قضائیه، هوشمندسازی قوه قضائیه، مقابله با مفسدین و شناسایی بستر‌های فسادزا اشاره کرد و گفت: سند تحول قضایی با اهتمام و برنامه ریزی و کار علمی مناسب تدوین شده و لازم است این اقدام مهم از طریق رسانه‌های جمعی و صدا و سیما توسط صاحب نظران تشریح شود.
رئیس ستاد دیه استان فارس از اهتمام ویژه مجموعه دادگستری استان فارس در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: قضات فارس از ابتدای امسال تا کنون بیش از شش هزار و دویست رای جایگزین حبس صادر نموده اند که در مقایسه با پارسال ۳۹ درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه افزود: در راستای سیاست‌های کلان و اجرائی قوه قضائیه به قضات تاکید شده که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم و از احکام جایگزین حبس استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به استفاده از سامانه کنترل الکترونیک زندانیان برای ۹۰ نفر از زندانیان در محیط خارج از زندان گفت: از دیگر اقدامات مهم دادگستری در این خصوص ارسال بخشنامه‌ای مبنی بر استفاده از تاسیسات قانونی برای صدور ۵۰ درصدی احکام زندان به صورت باز و جهادی به تمام حوزه‌های قضایی است.
وی افزود: معتقدیم زندان باید برای مجرمین جرائم خشن، متجاوزین به عنف و سارقین مسلح باشد و نه مجرمین جرائم غیر عمد و مالی.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان این که تا کنون زمینه مصالحه ۴۸ پرونده قتل فراهم و رضایت اولیاء دم گرفته شده است گفت: استان فارس در زمینه صلح و سازش پرونده‌های قتل در کشور حائز رتبه برتر است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: کمیسیون عفودادگستری فارس بسیار فعال بوده و باید تا جایی که ممکن است از این تاسیسات قانونی استفاده شود.
رئیس کل دادگستری فارس در ادمه افزود: در سال جاری ۲۳ هزار مورد مرخصی به زندانیان واجد شرایط داده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی بازاجتماعی کردن مددجویان را از اقدامات مناسب زندان دانست و با اشاره به طرح غربالگری و پایش زندانیان گفت: به تازگی ۱۰۷۴ نفر از زندانیان فارس در اجرای طرح پایش زندانیان آزاد شده اند.
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: با توجه به تفاهم نامه فی مابین سازمان بسیج مستضعفین و سازمان زندان‌ها با همکاری سپاه فجر و تمام ارکان سپاه و بسیج در سطح استان امروز شاهد برگزاری مراسم آزادسازی تعداد ۱۱۶ نفر از زندانیان بدهکار مالی از زندان‌های استان هستیم.
اسحاق ابراهیمی افزود: با پیگیری سپاه فجر و ستاد دیه استان این برنامه تا پایان سال ادامه دارد و مقرر شده ۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان تا پایان سال آزاد شوند.

ثبت دیدگاه