• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

آغاز برخورد با کاربری‌های غیرمجاز در جهرم

  • 19 دی 1399 - 10:10
آغاز برخورد با کاربری‌های غیرمجاز در جهرم

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم گفت: از روز شنبه ۲۰ دی، برخورد قانونی با کاربری‌های غیرمجاز عرصه‌ها و اراضی ملی در این شهرستان آغاز می‌شود.

علی جوکار در گفت و گو با ایسنا، اعلام کرد که قلع و قمع کاربری‌های غیرمجاز ایجاد شده در منطقه تقی‌آباد شهرستان جهرم، از روز ۲۰ دی آغاز خواهد شد.

وی افزود: به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، هرگونه تفکیک، دیوار گذاری و ساخت و ساز در اراضی مشاعیِ باغی و زراعی بدون اخذ مجوز، از مصادیق تغییرکاربری غیرمجاز قلمداد می‌شود و ممنوع است. 

وی از مالکان و خریداران اراضی باغی و زراعی منطقه تقی‌آباد جهرم خواست تا هرچه سریعتر نسبت به توقف عملیات ساخت و ساز و جمع آوری دیوار و سایر مستحدثات جدیدالاحداث اقدام کرده و اراضی را به حالت اولیه بازگردانند.

جوکار تصریح کرد: در غیراینصورت مطابق قانون، ظرف یک هفته آینده کُل کاربری‌های غیرمجاز قلع و قمع و با خاطیان براساس قانون برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه لازم است همه حافظ زمین باشیم، تأکید کرد: از همشهریان عزیز تقاضا می شود قبل از خرید هرگونه اراضی کشاورزی به خصوص اراضی تفکیک شده با مساحت‌های کم، حتماً از اداره امور اراضی شهرستان استعلام لازم اخذ شود.

ثبت دیدگاه