• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

شمار جان باختگان کرونا در فارس ۸۵ درصد کاهش یافت

  • 20 دی 1399 - 21:06
شمار جان باختگان کرونا در فارس ۸۵ درصد کاهش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش ۸۵ درصدی جانباختگان کووید۱۹ در استان فارس گفت: کاسته شدن از شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری، به منزله عادی شدن شرایط نیست بلکه همچنان بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی همگان تاکید داریم.  

مهرزاد لطفی، شنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، آماری از کاهش ۸۷ درصدی میانگین تعداد بستری روزانه بیماران کووید۱۹ و کاهش ۸۵ درصدی آمار جانباختگان کرونا و همچنین کاهش بین ۸۰ تا ۸۸ درصدی ورودی و بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان‌های فارس در مقایسه با ماه‌های آغازین شیوع کرونا ارائه کرد.

وی، با اشاره به تلاش‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مدافعان سلامت استان فارس برای مقابله با کرونا، بیان داشت: برای ادامه مطلوب و مناسب مدیریت کرونا، لازم است همچنان با همکاری مردم و مسوولان و رعایت هر چه بیشتر توصیه‌های بهداشتی، پرهیز از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بکوشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به بررسی بیش از ۵۶۳ هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های تخصصی استان فارس از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا کنون گفت: تا به حال ابتلای قطعی ۱۶۳ هزار و ۵۶۷ بیمار به کروناویروس در این استان به اثبات رسیده است. 

عبدالرسول همتی، در مورد بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت و گفت: از مجموع ۱۶۳ هزار و ۵۶۷ بیمار شناسایی شده، ۸۳ هزار و ۱۵۱ نفر مربوط به شیراز است، چهار هزار و ۳۹۳ نفر کازرون، چهار هزار و ۲۸ نفر مرودشت،  ۲ هزار و ۷۷۹ نفر ممسنی، ۲ هزار و ۷۴۰ نفر فیروزآباد، ۲ هزار و ۶۷۶ نفر داراب، ۲ هزار و ۵۵۷ نفر آباده و ۲ هزار و ۴۶۱ نفر متعلق به کوار است.

به گفته وی، در شهرستان سپیدان یک هزار و ۸۹۸ نفر، استهبان یک هزار و ۶۲۱ نفر، کوهچنار یک هزار و ۵۴۱ نفر، نی‌ریز یک هزار و ۵۳۳ نفر، زرین دشت یک هزار و ۴۹۷ نفر، قیر و کارزین یک هزار و ۴۱۴ نفر، اقلید یک هزار و ۳۸۹ نفر، خرم‌بید یک هزار و ۲۶۰ نفر، لامرد یک هزار و ۱۰۸ نفر، رستم یک هزار و ۱۰۷ نفر، زرقان یک هزار و ۵۵ نفر، خرامه یک هزار و ۳۵ نفر، پاسارگاد یک هزار و ۲۲ نفر و فراشبند یک هزار و ۱۳ نفر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:همچنین در ارسنجان ۸۳۶ نفر، مُهر ۶۷۲ نفر، سروستان ۶۶۳ نفر، بوانات ۵۶۹ نفر، بیضا ۵۴۱ نفر، بختگان ۵۲۳ نفر و سرچهان ۴۲۱ نفر بیمار مبلتا به کرونا شناسایی شده است. 

همتی، شمار بهبودیافتگان از این بیماری در استان فارس را ۱۵۸ هزار و ۹۴۲ نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها، در حال حاضر ۴۶۰ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان، تحت درمان قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: متاسفانه با جان باختن چهار هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز(بیستم دی ماه ۹۹) به سه هزار و ۶۳ نفر رسیده است.

همتی، در بخش دیگری از مطالب خود، با بیان فعالیت‌های مراکز ۱۶ ساعته استان در زمینه ارائه خدمات به افراد مشکوک و دارای علامت کرونا و همچنین اجرای طرح محله و خانواده محور مدیریت و کنترل اپیدمی (همه‌گیری) کووید۱۹ موسوم به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، به پاره‌ای از فعالیت تیم‌های مشارکت کننده در این طرح برای شناسایی بهتر و سریع‌تر بیماران کرونا پرداخت.

وی، همچنین گزارشی از بازدید ناظران این معاونت از شهرستان کازرون و بررسی تعداد بالای موارد ابتلا به کووید۱۹ در این شهرستان و ارائه آموزش‌های لازم به مسوولان و تیم‌های حاضر در طرح شهید سلیمانی در این شهرستان، به رییس و اعضای ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه کرد.

همتی بیان داشت: این آمار ممکن است در اثر بی‌احتیاطی افراد افزایش پیدا کند، به همین سبب از مردم استان فارس درخواست می‌کنیم با تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در کنترل بهتر بیماری کووید۱۹ همکاری داشته باشند.

ثبت دیدگاه