• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تخفیف ۱۵ تا ۱۰۰ درصدی برای مشترکان خوش مصرف گاز در فارس

  • 20 دی 1399 - 14:04
تخفیف ۱۵ تا ۱۰۰ درصدی برای مشترکان خوش مصرف گاز در فارس

مدیرعامل شرکت گاز فارس از پیش‌بینی تخفیف ۱۵ تا ۱۰۰ درصدی برای مشترکان خوش مصرف گاز خبر داد و گفت: گاز بهای مشترکان خانگی که میزان مصرف آن‌ها در اقلیم‌های ۱و ۲و ۳ کم‌تر از ۲۰۰ مترمکعب باشد، ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود.

غلامعباس حسینی شنبه ۲۰ دی در جمع خبرنگاران گفت: مشترکین خانگی در اقلیم‌های ۴ و ۵ که در فصول سرد سال  به ترتیب کمتر از ۱۵۰ و ۱۰۰ متر مکعب در ماه مصرف کنند با تخفیف ۱۰۰ درصدی مواجه خواهند شد و همچنین مصرف کنندگانی که نسبت به سالهای ۹۶ و ۹۷ ، ده درصد کاهش مصرف داشته باشند، از تخفیف ۱۵ درصدی بهره مند خواهند شد.

او با هشدار به مشترکین پرمصرف گاز، گفت: اگر مشترکان ۱۵ درصد مصرف گازشان بیشتر از سال ۹۶ و ۹۷ باشد هزینه مصرف گاز آنها با افزایش ۱۵ درصدی تعرفه‌ها محاسبه خواهد شد.افرایش مصرف گاز در ساختمان‌های اداری نیز مشمول این افزایش قیمت می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس، هدف از اجرای این طرح تشویقی را مدیریت تقاضا و بازدارندگی مصارف غیرضرور، تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکین پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی ذکر کرد و گفت: با کم کردن فقط یک درجه از دمای خانه، می‌توان مصرف گاز را تا پنج درصد کاهش داد.

حسینی خاطرنشان کرد: زیاد کردن بیش از حد شعله، قرار دادن ظروف کوچک روی شعله‌های بزرگ و ظروف بزرگ روی شعله‌های کوچک، باعث افزایش ۴۰ درصدی مصرف سوخت اضافی می‌شود.

او استفاده از پوشش گرم زمستانی درمنزل، توجه به برچسب انرژی در وسایل گازسوز، استفاده نکردن از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی پایین، نصب پرده‌های ضخیم بر روی پنجره‌ها، خاموش کردن وسائل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها وعایق‌بندی لوله‌های‌ آب گرم رادیاتور مرکزی را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف گاز و بهره مندی از تخفیفات گاز بها اعلام کرد.

به گفته حسینی، مشترکین گاز فارس می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.nigc-fars.ir و درج شماره اشتراک، نسبت به مشاهده میزان مصرف گاز طبیعی خود در سال‌های قبل اقدام کرده و با به کارگیری دستورالعمل‌های گفته شده از مزایایی طرح ملی‌ گازبهای رایگان برای مشترکین کم مصرف بهره مند شوند.

ثبت دیدگاه