• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

جشنواره ملی معلمان هنرمند فراخوان داد

  • 21 دی 1399 - 13:42
جشنواره ملی معلمان هنرمند فراخوان داد

 معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: فرهنگیان کشور برای نخستین بار در رویدادی فرهنگی و هنری باعنوان “معلمان هنرمند” که در شیراز برگزار می‌شود، شناسایی و تقدیر خواهند شد و از آنان دعوت می کنیم در این رویداد مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، جهانبخش بانشی یکشنبه ۲۱دی‌ماه در نشستی خبری که به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند در شیراز برگزار شد، عنوان کرد: این جشنواره کشوری در دو محور اصلی فرهنگی و هنری طراحی شده است.

او هدف از برگزاری این رویداد را جریان‌سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی بیان کرد و گفت: تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان؛ ایجاد زمینه تحرک، پویایی، شادابی معلمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش؛ ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان؛ شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی؛ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان؛توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی؛فراگیرسازی فعالیت‌های فرهنگی و  نکوداشت معلمان هنرمند از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی اظهار کرد: محورهای این جشنواره در حوزه‌های آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی  خواهد بود.

به گفته بانشی تولید محتوای آموزشی مبتنی بر برنامه درس ملی و محتوای کتاب‌های درسی در این رویداد هنری از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین دبیر جشنواره فرهنگی معلمان هنرمند نیز در این نشست، یکی از ویژگی‌های نظام آموزشی  نوین را توجه جدی به نیازهای متنوع مخاطبان و تمهید مقدمات برای بروز توانمندی‌ها و استعدادهای معلمان دانست.

سعید خادمی افزود: اوقات فراغت حین آموزش معلمان فرصتی است مغتنم برای برنامه‌ریزی، استعدادسنجی و تلاش برای بروز خلاقیت‌ها و ابتکارهای فرهنگی و هنری جامعه فرهنگیان.

او با اشاره به اینکه این جشنواره به‌صورت ملی میزبان تمامی معلمان و فرهنگیان است، گفت: تشکیل کارگروه و دبیرخانه این رویداد در اواخر آذرماه سال جاری (۱۳۹۹) صورت پذیرفت و زمان ارسال آثار براساس این فراخوان از ۲۲ دی‌ماه تا ۱۰ اسفندماه (۱۳۹۹) خواهد بود.

خادمی اختتامیه و اعلام نتایج جشنواره یادشده را اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: داوری به تفکیک رشته صورت خواهد پذیرفت و رتبه‌های اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر کشوری بدون در نظر گرفتن جنسیت اعلام خواهد شد.

معلمان هنرمند سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به وبسایت  www.artistteachers.ir  در این جشنواره شرکت کنند.

ثبت دیدگاه