• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

۸ باند سرقت در شیراز متلاشی شد

  • 24 دی 1399 - 11:32
۸ باند سرقت در شیراز متلاشی شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ظرف یک هفته گذشته، هشت باند سرقت در شیراز متلاشی شد و ۳۵ میلیارد ریال اموال مسروقه از اعضای این باندها که از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند، کشف شد.

به گزارش دریافتی روز سه‌شنبه ایرنا سردار یوسف ملک زاده، افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی این استان، در یک هفته گذشته، هشت باند سرقت شناسایی شد و در قالب عملیات‌های جداگانه، ۴۰ سارق دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس، با بیان اینکه اعضای این باند از مجرمان حرفه‌ای و دارای سوابق متعدد هستند، اظهار داشت: سارقان تاکنون در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۷۳ فقره انواع سرقت از جمله سرقت از منازل، خودرو، درون خودرو، سرقت زیورآلات طلا و تلفن همراه اعتراف کرده‌اند.

به گفته ملک زاده، از اعضای این باند اموال مسروقه زیادی شامل خودرو، وسایل درون خودرو، تلفن همراه و طلا کشف شده است.

وی اضافه کرد: بنا به اظهار نظر کارشناسان، ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است و تا کنون تعداد زیادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند و اموال مسروقه به آنان تحویل داده شده است.

ملک زاده، با تأکید بر اینکه شهروندان باید هشدارهای پلیس را جدی بگیرند، به سارقان و مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه نیز هشدار داد که استان فارس محل امنی برای فعالیت‌های آنان نخواهد بود و پلیس این استان قاطعانه و بر اساس قانون با آنها برخورد می‌کند.    

ثبت دیدگاه