• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

استاندار: مردم فارس ۷۰۰ میلیارد تومان در شرایط کرونا کمک کردند

  • 24 دی 1399 - 16:28
استاندار: مردم فارس ۷۰۰ میلیارد تومان در شرایط کرونا کمک کردند

استاندار فارس، با اشاره به کمک‌ها و حمایت‌های مردم از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، گفت: در این مدت افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردم در این استان دریافت شده است.

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، در نشست طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی افزود: خوشبختانه روند شیوع بیماری در کشور نزولی شده و در فارس نیز با استراتژی برقراری آرامش، شاهد همدلی و انسجام میان مردم و مسوولان هستیم.
وی، فعالیت‌های گروه‌های مرجع و دست اندرکاران در بحران کرونا را موفقیت آمیز دانست و بیان داشت: تمام مسوولان، نهادهای نظامی، امنیتی و کادر درمانی تاکنون در مقابله با بیماری کرونا نقشی بی بدیلی را ایفا کرده‌اند.
استاندار فارس، با اشاره به مشارکت همگانی مردم در طرح شهید سلیمانی گفت: مردم و اصناف با وجود مشکلات، مشارکت و حمایت خوبی در این طرح داشته‌اند که قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذرماه ۹۹ و آغازین روز از هفته بسیج ،در سراسر کشور به‌ شیوه محله و خانواده محور و با هدف پیشگیرانه و قطع زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ در حال اجراست. 

کاهش ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، نظارت دقیق بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی، انجام تست‌های گسترده و هدفمند و حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله اهداف این طرح است.

در قالب این طرح، بسیجیان ‌و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تامین نیازهای اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند. بی شک اطلاع رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت‌ها می‌تواند جان انسان‌های در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد. در این زمینه بهترین و موثرترین راه جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و همچنین سازماندهی محله محور مردم است.
بر همین اساس، طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محتوای مدیریت و کنترل همه‌گیری (اپیدمی) کووید ۱۹ و برای جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت محله برای هر ۴۰ سفیر خانوار با محوریت بسیج امکانات محله و با هدف بهبود وضعیت اجتماعی (از جمله سلامت)، اقتصادی و فرهنگی جامعه مطرح شد تا با مشارکت مردم و نهادهای مردم محور، محلات از محرومیت خارج شود.

ثبت دیدگاه