• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

کاهش ذخایر خونی در فارس

  • 26 دی 1399 - 14:10
کاهش ذخایر خونی در فارس

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس از مردم دعوت کرد با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی استان برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان مراجعه کنند.

مسعود ترابی گفت: با شیوع کرونا، آمار اهدا کنندگان خون و تعداد مراجعان در استان فارس تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش یافته است و این روزها شاهد کاهش ذخایر خونی هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی برای ۷۲ بیمارستان در استان نیاز است، تصریح کرد: از مردم دعوت می شود با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی استان برای اهدای خون به پایگاه‌های سازمان مراجعه کنند. مدیرکل انتقال خون فارس اظهارداشت: اهدای خون در شرایط کرونا، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی، ایجاد محافظ بین کارکنان و اهدا کنندگان و استفاده از وسایل یک بار مصرف است. ترابی افزود: اهدا کنندگان در همان بدو ورود مورد تب سنجی با دستگاه‌های لیزری قرار می‌گیرند و به افراد بدون ماسک هم ماسک اهدا می‌شود و در این زمینه جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان باید کارت ملی به همراه داشته باشند، افزود: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۵ سال است.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس گفت: در شهر شیراز پایگاه‌های قصردشت و نمازی از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه شب آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

ثبت دیدگاه