• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

فرماندار: نظارت بر فعالیت نانوایی‌های شیراز تشدید می‌شود

  • 29 دی 1399 - 12:28
فرماندار: نظارت بر فعالیت نانوایی‌های شیراز تشدید می‌شود

فرماندار شهرستان شیراز بر تشدید نظارت تیم‌های بازرسی مشترک بر نحوه توزیع آرد، کیفیت تولید و عرضه نان در این شهرستان تاکید و بیان کرد: بهبود کمی و کیفی پخت نان انتظار مردم است و با توجه به شیوع بیماری کرونا بازرسی و نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کیفیت نان افزایش می‌یابد.

محمدرضا امیری، دوشنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان شیراز، بر مشارکت بیش از پیش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره کل غله، اتحادیه نانوایان و شبکه بهداشت شهرستان شیراز با هدف تشدید نظارت بر کیفیت تولید نان در این شهرستان تاکید کرد.

رییس شورای آرد و نان شهرستان شیراز افزود: اداره کل غله مکلف است که بر اساس آخرین سرشماری و ضریب افزایش سالیانه سرانه جمعیتی اعلامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سهمیه آرد نانوایی‌های مناطق و محلات شهرستان و بخش‌های مرکزی و ارژن را مورد بازنگری قرار دهد تا توزیع سهمیه آرد، متناسب با سرانه جمعیتی مناطق و محلات شهر و روستا انجام پذیرد.

امیری، با استناد به گزارش اداره کل غله مبنی بر میزان سهمیه آرد شهرستان و آمار نانوایی‌های غیر فعال به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر رفع نواقص بهداشتی و بازگشت مجدد واحدهای غیر فعال به چرخه تولید در اسرع وقت برای تامین رفاه حال شهروندان تاکید کرد.  

وی گفت: سهمیه آرد در مواقع تعطیلی نانوایان (موقت و دائم) باید قطع شود و رسیدگی به تخلف نانوایانی که با وجود تعطیلی اقدام به دریافت سهمیه آرد کرده‌اند در اولویت کار تیم‌های بازرسی و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان شیراز اظهار داشت:: اداره کل غله، ساز و کار تعریف شده در سامانه خرید آرد در خصوص عدم امکان تخصیص سهمیه آرد به نانوایی‌هایی که پروانه کسب آنان باطل شده است را پیگیری و اجرا کند.

امیری، همنچنین بر ضرورت طرح موضوع‌های مرتبط با آرد و نان در نشست شورای آرد و نان این شهرستان و اتخاذ تصمیم در این شورا تاکید و بیان کرد: ساز و کار بازرسی از نانوایی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی باید به گونه‌ای تعریف شود که بازدیدها در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر و پُرتعدادتر انجام شود و رسیدگی به گزارش‌های تخلف‌ها و برخورد قاطع با متخلفان در اولویت قرار گیرد. 

او افزود: نصب تابلو اطلاعات ضروری از قبیل ساعات کار و روز تعطیلی نانوایی‌ها، قیمت، وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایات مردمی در ورودی نانوایی‌ها و در معرض دید مشتریان ضروری است و سازمان صنعت، معدن و تجارت، مسوولیت نظارت مستمر در این زمینه و برخورد قانونی با متخلفان را برعهده دارد.

امیری ادامه داد: در روند تهیه و توزیع نان به عنوان کالای اساسی و ضروری مردم، هیچگونه کوتاهی قابل قبول نیست و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

ثبت دیدگاه