• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

تاکنون ۴۰۰ هزار بسته معیشتی بهداشتی در شیراز توزیع شده است

  • 30 دی 1399 - 20:52
تاکنون ۴۰۰ هزار بسته معیشتی بهداشتی در شیراز توزیع شده است

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۴۰۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی توسط این ناحیه بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار موسی زارعی سه‌شنبه ۳۰ دی در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در کنار تورم و گرانی گریبان‌گیر کشور شده، مبحث بیکاری است و اگر ما بتوانیم مردم را توانمند کنیم به گونه‌ای که هرکسی بر اساس استعداد، توان و اراده شغلی را ایجاد کند، قطعا مشکلات معیشتی و اقتصادی کمتری را بدنبال خواهیم داشت.

او افزود: امروز شرایط کرونایی ضربه اقتصادی به جامعه جهانی وارد کرده که کشور ایران نیز به تبع آن مشکلاتی را دارد، اما به لحاظ ماهیت و مسیر انقلاب اسلامی مشکلات ما کمتر جوامع مادی است.

زارعی ادامه داد: در ایام کرونا بسیج سازندگی سپاه با همدلی متعهدانه در کنار مدافعان سلامت و همچنین حضور در صحنه‌های مختلف، نظیر کمک‌های مومنانه، پرداخت اجاره بهاء، خدمت به شهروندان، بیماران و کادر درمان ورود کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با تاکید بر اینکه کار سپاه و بسیج تسهیل‌گری در زمینه اشتغال‌زایی است، گفت: برای مقابله با جنگ اقتصادی و تقابل با دنیای کفر، مسئولان نباید بروکراسی را در جامعه گسترش دهند.

زارعی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مدیران و مسئولان اقتصادی، علاوه بر گسترش کارگاه‌های کوچک، خانگی، زودبازده و پویا، باید امنیت غذایی را مورد توجه قراردهند، افزود: توجه به کشت گلخانه‌ای، صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در شرایط خشکسالی، کم‌آبی، غنی سازی خاک، آبرسان، راهسازی‎ و ایجاد اشتغال مهمترین اهداف و استراتژی بسیج سازندگی است. 

این مقام نظامی سپاه در شیراز گفت: مسئولان باید از ظرفیت بسیج برای حل مشکل اقتصادی، معیشتی و بیکاری و همچنین معضلات حاکم بر جامعه استفاده کنند.

زارعی در خصوص مشارکت این ناحیه در مقابله با کرونا و کمک‌های مؤمنانه، افزود: توزیع بیش از ۴۰۰ هزار بسته معیشتی، بهداشتی، تهیه جهیزیه نوعروسان، آزادی بیش از ۲۰ زندانی جرایم غیر عمد در قالب طرح نذر رهایی و تامین دیگر مایحتاج نیازمندان از جمله فعالیت‌های سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف اقتصادی و زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و نیز ایجاد اشتغال پایدار به جای تصدی‌گری، تسهیل گری و نیز اراده کارگران را مورد توجه قرار دهیم.

ثبت دیدگاه