• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

بهزیستی، عهده‌دار پرداخت شهریه دانشجویان معلول فارس شد

  • 30 دی 1399 - 20:55
بهزیستی، عهده‌دار پرداخت شهریه دانشجویان معلول فارس شد

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: دانشجویان دارای معلولیت، با نام‌نویسی در سامانه دانشجویی بهزیستی از  پرداخت شهریه معاف می‌شوند یا کمک‌هزینه تحصیل دریافت می‌کنند.  

به گزارش ایرنا، سید محمدصادق کشفی‌نژاد سه‌شنبه در نشستی مجازی با خبرنگاران عنوان کرد: سامانه دانشجویی برای تکمیل نام‌نویسی دانشجویان دارای معلولیت بازگشایی شده است و کسانی که پرونده‌شان ناقص است یا تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

او عنوان کرد: این سامانه براساس نوع معلولیت یا علت مددجویی از سازمان بهزیستی، افراد را تقسیم‌بندی می‌کند تا شهریه آن‌ها را در طول تحصیل بپردازد.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار کرد: دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی و بدون پرداخت هزینه مشغول به تحصیل هستند نیز کمک‌هزینه تشویقی دریافت می‌کنند.

به گفته کشفی‌نژادپرداخت صددرصدی شهریه دانشجویان دارای معلولیت در سایر دانشگاه‌ها از سوی سازمان بهزیستی انجام خواهد شد.

 او در ادامه با بیان اینکه شهریه دانشجویانی که پیش از این در سامانه نام‌نویسی کرده بودند، هم‌اکنون در حال پرداخت است، افزود: مرحله دوم این اقدام، بعد از پرداخت شهریه افرادی که بر اساس الزام قانونی تمام شهریه آن‌ها پرداخت می‌شود، صورت می‌گیرد.

 مدیرکل بهزیستی فارس همچنین اظهار کرد: برای افراد دارای معلولیت خفیف و افراد دارای معلولیتی که در سه دهک بالای درآمدی قرار دارند نیز کمک‌هزینه‌ تحصیل پرداخت می‌شود؛ زیرا آن‌ها به دلیل شرایط خاص زندگیشان هزینه‌هایی بیشتر از افراد عادی جامعه دارند.

کشفی‌نژاد تعداد معلولان استان فارس را بیش از ۱۳۸هزار نفر برشمرد و گفت: ۵۵هزار نفر معلولیت جسمی، ۲۸هزار و ۲۳۵ نفر معلولیت ذهنی، ۲۰ هزار و ۹۳۶نفر معلولیت در ناشنوایی و کم‌شنوایی، ۱۹هزار و ۹۳۷ نفر دارای معلولیت بینایی و کم‌بینایی، هشت هزار و ۲۷۶ نفر معلولیت اعصاب و روان و ۵ هزار و ۸۳۰ نفر در صوت و گفتار معلولیت دارند.

او ابراز داشت از این تعداد ۱۴۸ نفر دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و یک هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی دارای معلولیت در دانشگاه‌های آزاد، تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

ثبت دیدگاه