• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

استاندار: گازرسانی به روستاهای فارس سه برابر شده است

  • 30 دی 1399 - 20:55
استاندار: گازرسانی به روستاهای فارس سه برابر شده است

استاندار فارس گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون، گازرسانی به روستاهای این استان در مقایسه با سال‌های قبل افزون بر سه برابر شده است.

به گزارش دریافتی روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در دیدار با مشاور وزیر نفت در شیراز اظهار داشت: تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم، به ۶۰۰ روستای این استان گازرسانی شده بود که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز به ۲ هزار و ۵۰۰ روستا رسیده است.
وی ادامه داد: این اقدام بیانگر وقوع انقلاب گازرسانی در روستاها و همچنین تحولات چشمگیر در زمینه گازرسانی شهری و صنعتی است.
او گفت: اگر همین خدمت بسیار مهم دولت تدبیر و امید ظرف این سال‌ها مستندسازی و به خوبی اطلاع‌رسانی شده بود بسیاری از تخریب‌هایی که علیه دولت انجام می‌گیرد، خنثی می‌شد.
استاندار فارس بیان کرد: در بخش صنعت، واحدهایی فاقد گاز و واحدهایی که جریان گاز آنها قطع شده بود و مجددا از آن بهره‌مند شده‌اند می‌توانند توضیح دهند که چه تحول مهمی در این زمینه رخ داده است.
رحیمی افزود: توسعه گازرسانی در بخش صنعت، هم در زمینه خوراک و هم در زمینه سوخت موجب بهبود عملکرد واحدهای صنعتی می‌شود.
استاندار فارس، با بیان اینکه این استان در زمینه توزیع فرآورده‌ها با تنگناهای ساختاری مواجه است گفت: ۶۰ درصد از فرآورده‌های مورد نیاز فارس از سایر استان‌ها وارد می‌شود که موجب تحمیل هزینه‌های فراوان به این استان می‌شود.
رحیمی اضافه کرد: این در حالی است که اگر انتقال فرآورده‌ها با استفاده از خطوط لوله و ساخت پالایشگاه در فارس به نتیجه برسد شاهد ایمنی بیشتر، کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان‌تر به سوخت در این استان خواهیم بود.
وی، با اشاره به اخذ مجوز احداث پالایشگاه دوم شیراز و رفع موانع اجرای آن ادامه داد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده ساخت این مجتمع صنعتی هستند.
استاندار فارس، همچنین بر لزوم شتاب گرفتن ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌های گازی به این استان تاکید و بیان کرد: فارس بیشترین میزان گاز را تولید و در اختیار کشور قرار می‌دهد و بر این اساس شایسته است که از امکانات و خدمات متناسب با این موقعیت برخوردار باشد.
رحیمی افزود: بسیاری از محورهای مواصلاتی فارس به طور عمده در اختیار ترددهای مربوط به وزارت نفت است که آسیب‌های متعددی را به این زیرساخت‌ها تحمیل می‌کند.
استاندار فارس ادامه داد: انتظار می‌رود وزارت نفت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود، نسبت به تامین برخی امکانات و زیرساخت‌های مرتبط، اقدامات لازم را انجام دهد.

آغاز عملیات اجرایی فاز توسعه واحد صنعتی کانی گداخت در مرودشت
همچنین بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی فاز توسعه واحد صنعتی کانی گداخت شهرستان مرودشت با حضور استاندار فارس آغاز شد.
استاندار فارس در این آیین گفت: این واحد صنعتی در زمینه سیلیکون و مواد اولیه مورد نیاز صنایع آلومینیوم و سلول‌های خورشیدی فعالیت دارد و رقم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرا و بهره‌برداری از این واحد صنعتی ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
رحیمی افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آماده مشارکت در این طرح هستند و بانک صنعت و معدن نیز تامین ۵۰ درصد سرمایه مورد نیاز را تعهد کرده است.
او اظهار داشت: با بهره‌برداری از این واحد، ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و برای چند برابر این تعداد اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
استاندار فارس بیان کرد: مرودشت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان همواره به عنوان شهرستانی کشاورزی مطرح بوده که صنایع بزرگی مانند پتروشیمی و برخی صنایع بزرگ دیگر را نیز در خود دارد.
رحیمی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از این واحدها در دهه‎های اخیر از رونق افتاده‌اند، می‌کوشیم ضمن احیا واحدهای راکد قدیمی، مبادرت به ایجاد صنایع جدید کنیم.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیولمتری شمال شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه