• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

پایان بهمن ۳۰ خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری می‌شود

  • 01 بهمن 1399 - 16:21
پایان بهمن ۳۰ خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری می‌شود

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که تا پایان بهمن امسال، ۳۰ مورد از خدمات این سازمان، غیرحضوری خواهد شد و افراد برای دریافت آنها نیازی به مراجعه فیزیکی نخواهند داشت.

ابراهیم کشاورز، چهارشنبه اول بهمن در یک کنفرانس خبری، گفت: طرح ۳۰-۷۰ که از آبان امسال آغاز شد، ارائه خدمات الکترونیکی به جای خدمات حضوری بود که با توجه به پوشش جمعیتی این سازمان، اهمیت ویژه‌ای خصوصا در شرایط شیوع کرونا، دارد.

کشاورز با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سالانه حدود ۹۰ میلیون مراجعه در کشور و ۵ میلیون مراجعه در استان فارس را ثبت می‌کرده است، گفت: با توسعه خدمات الکترونیکی امیدوار هستیم که در کشور تعداد مراجعات به کمتر از ۷۰ میلیون و در فارس به حدود ۳.۵ میلیون نفر کاهش یابد.

او با بیان اینکه اکنون امکان دسترسی به خدمات مختلف از طریق سامانه es.tamin.ir فراهم شده است، گفت: امیدوار هستیم که با همراهی بیمه شدگان و دیگر شهروندان از یک سو و گسترش بسترهای ارتباط غیرحضوری، امکان ارائه تمام خدمات بیمه‌ای مرتبط با سازمان تامین اجتماعی به شهروندان فراهم شود.

۲۰ هزار متقاضی غرامت دستمزد در فارس

کشاورز با اشاره به آسیب‌های شیوع کرونا، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان فارس تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی، که جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا طبقه بندی می‌شدند، متقاضی دریافت غرامت دستمزد شدند که بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به این گروه پرداخت شده است.

۷۸ هزار متقاضی بیمه بیکاری

مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس همچنین گفت: با شیوع بیماری کرونا، طی ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت که محدودیت‌های فراگیری اعمال شد، با همراهی دولت، پرداخت بیمه بیکاری به افراد آسیب دیده از این محدودیت‌ها، در دستور کار قرار گرفت.

کشاورز گفت: ابتدا قرار بود که بیمه بیکاری تنها به مشاغلی اختصاص یابد که مشمول محدودیت‌های کرونایی بودند اما با تصمیم دولت، این پوشش گسترده‌تر شد.

او با بیان اینکه ۷۸ هزار متقاضی بیمه بیکاری در استان فارس ثبت نام کردند، گفت: تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان بابت ۳ ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹، پرداخت بیمه بیکاری انجام شده است.

جبران ریزش تعداد بیمه شدگان در فارس

کشاورز یکی از آسیب‌های کرونا را ریزش شدید تعداد بیمه شدگان در ابتدای شیوع این بیماری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه و با استناد به آمار بیمه شدگان آبان امسال، نه تنها ریزش شمار بیمه شدگان حادث شده در ماه‌های اول شیوع کرونا جبران شده است بلکه شاهد افزایش یک درصدی در این آمار هم هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در ادامه گفت: هم اینک ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۱۴ نفر از جمعیت فارس تحت پوشش تامین اجتماعی استان فارس هستند که ۴۷.۲ درصد از جمعیت این استان را شامل می‌شوند.

او تعداد بیمه شدگان اصلی را ۷۸۰ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: شمار مستمری بگیران فارس ۲۳۰ هزار نفر هستند که ماهیانه ۵۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری به آنان پرداخت می‌شود.

کشاورز حجم مطالبات بیمه تامین اجتماعی فارس از کارفرمایان را ۱۲۰۰ میلیارد تومان و بدهکارترین کارفرما را مخابرات راه دور اعلام و اضافه کرد: کارخانه مخابرات راه دور بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بدهکار است.

فارس ۲۱ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری دارد

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه هم اینک ۲۱ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری در این استان وجود دارد، گفت: ماهیانه ۶۵ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری در فارس پرداخت می‌شود.

کشاورز با بیان اینکه تامین اجتماعی در فارس بدهی ندارد، گفت: مطالبات مراکز پزشکی استان فارس به روز شده است و مطالبات داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های طرف قراداد نیز با تاخیر ۲ ماهه پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس از انجام تهاتر با شماری از مراکز درمانی خصوصی خبر داد و گفت: این اقدام برای اولین بار در فارس اجرایی شده است که بر اساس آن بخشی از مطالبات این مراکز، با بدهی حق بیمه آنها تهاتر می‌شود.

ثبت دیدگاه