• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

درخواست از وزیر میراث فرهنگی برای ثبت جهانی شهر دستبافته‌های عشایری

  • 01 بهمن 1399 - 15:21
درخواست از وزیر میراث فرهنگی برای ثبت جهانی شهر دستبافته‌های عشایری

استاندار فارس در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مورد طرح‌های فرهنگی و همچنین برخی از پروژه‌های صنعتی تولیدی این استان گفت و گو کرد که منجر به اتخاذ تصمیماتی در این ۲ حوزه شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی در مورد دیدار خود با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران، اظهار داشت: در این دیدار، موضوع لزوم تسریع در پیگیری ثبت جهانی شدن فیروزآباد به عنوان شهر دستبافته‌های عشایری مطرح که در این زمینه دستورات لازم از سوی وزیر میراث فرهنگی صادر شد. 

شهر فیروزآباد، عنوان شهر ملی دست بافته‌های عشایری را طی یک ماه گذشته کسب کرد. 

استاندار فارس افزود: همچنین در این دیدار، موضوع تکمیل طرح بهسازی اطراف آرامگاه سعدی مورد بحث قرار گرفت که مقرر شد با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این طرح تا دهه فجر ۹۹ قابل بهره‌برداری شود.

رحیمی ادامه داد: احداث موزه منطقه‌ای فارس نیز از دیگر مباحثی بود که در دیدار با وزیر میراث فرهنگی مطرح و قرار شد پیگیری‌های لازم برای استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ برای ساخت این موزه در این استان از سوی وزارت میراث فرهنگی انجام شود.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه ایجاد فضای شهری مناسب برای اتصال حرمین مطهر شاهچراغ و سید علاءالدین حسین (ع) در شیراز امری بسیار حائز اهمیت است از این رو در این دیدار، قرار شد وزیر میراث فرهنگی در زمینه تهیه طرح برای تحقق این امر مهم، مساعدت لازم را انجام دهد تا مسیر دسترسی آسان بین این ۲ مکان مقدس ایجاد شود.

به گفته استاندار فارس، ثبت جهانی محور زندیه و همچنین اختصاص کُد و ردیف اعتباری به محور ساسانی از دیگر موضوع‌های مورد مذاکره در این دیدار بود.

سفر وزیر میراث فرهنگی در بهمن ماه به شیراز

رحیمی همچنین بیان داشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف نشست با فعالان حوزه گردشگری و بررسی چگونگی تقویت صنعت گردشگری و ارزیابی زیان‌هایی که به دلیل شیوع کرونا به حوزه گردشگری از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها، هتل آپارتمان‌ها و اماکن بوم گردی استان فارس وارد شده است، بهمن ماه ۹۹ به این استان سفر خواهد کرد. 

استاندار فارس گفت: بر اساس قول مساعد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پرداخت تسهیلات به مجموعه‌های آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری همچنان ادامه دارد.

قول مساعد مدیرعامل ایدرو برای تکمیل چند طرح صنعتی در فارس 

رحیمی، در مورد دیدار خود با محسن صالحی مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در تهران نیز اظهار داشت: موضوع ساخت کاخانه تولید لاستیک خودروهای سنگین، تولید لامپ‌های کم مصرف (LED) صنعتی و ضد انفجار بزرگ مقیاس، راه‌اندازی کارخانه تولید نخ از پنبه در شهرستان داراب و نیز فعال کردن چند طرح در شهرک صنعتی شهرستان فراشبند از جمله مباحثی بود که در این دیدار مطرح و پیگیری شد. 

برگزاری مناقصه کارخانه تولید کاغذ سبز خرامه قبل از پایان سال ۹۹

استاندار فارس ادامه داد: در دیدار با مدیرعامل سازمان ایدرو نیز موضوع کارخانه تولید کاغذ سبز در خرامه که قرار است پس از تکمیل با ظرفیت هشت هزا تن به تولید کاغذ از کربنات کلسیم یا سنگ بپردازد نیز مطرح و قرار شد با کمک این سازمان تا قبل از پایان سال ۹۹ اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه، انتخاب پیمانکاران و شریک انجام شود.

رحیمی همچنین بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی جهرم و امکان جذب سرمایه گذار در این مجموعه از دیگر موضوع‌های مطرح شده در دیدار با مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بود.

ثبت دیدگاه