• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

۲۲ میلیارد تومان وام رایگان برای بهسازی مسکن مددجویان فارس پرداخت شد

  • 02 بهمن 1399 - 8:22
۲۲ میلیارد تومان وام رایگان برای بهسازی مسکن مددجویان فارس پرداخت شد

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد:‌ ۲۲۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال وام رایگان برای بهسازی و ساخت مسکن مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر در این استان امسال پرداخت شد و ساخت مسکن مددجویان تابستان امسال همزمان با سفر دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری به استان کلید خورد.

عطا الله زمانی در مصاحبه با ایرنا بیان کرد:‌این وام هیچ سودی ندارد و بلاعوض است که در قالب تفاهم نامه بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان و اقشار آسیب پذیر که زیر چتر حمایتی نهادهای امدادی نیستند ساخته می شود.

وی مبلغ هر فقره وام رایگان را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در کنار این، ۵۰۰ میلیون ریال نیز به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد تا بتوانند واحدهای مسکونی را بهسازی یا بازسازی و یا نوسازی کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت : سهمیه استان فارس در این طرح ۳۵۰۰  واحد است اما بیش از این تعداد و  برای هشت هزار و ۷۳۸ واحد تشکیل پرونده شده است ، از این تعداد تاکنون برای  ۳ هزار و ۳۲۲ واحد قرار داد بسته شده و در  ۳ هزار و ۳۴۹ واحد نیز پی کنی و اجرای عملیات ساخت آغاز شده است.

زمانی اضافه کرد:  همچنین برای ۲ هزار و ۵۸۵ واحد زیر ساخت و فونداسیون اجرا شده و ۲ هزار و ۱۳۲ واحد هم در مرحله اجرای سقف است ، میزان کمک بلا عوض پرداخت شده تا کنون ۲۲۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد : ۲ هزار و ۸۹۱ متقاضی زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) ، یک هزار و ۱۶۳ متقاضی تحت پوشش بهزیستی و ۲ هزار و ۸۴۶ متقاضی که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند تاکنون برای مشارکت در طرح یاد شده اعلام آمادگی کرده اند.

این مقام مسوول با اشاره به تفاهم نامه  سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن برای ساخت این واحد های مسکونی افزود: امیدواریم تا پایان امسال این طرح سامان قابل توجهی بگیرد.

ثبت دیدگاه