• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

صدای پای نگرانی در کوچه‌های کرونایی فارس

  • 02 بهمن 1399 - 21:05
صدای پای نگرانی در کوچه‌های کرونایی فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با ابراز نگرانی از بی‌توجهی برخی از شهروندان در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گفت: با روند افزایشی شمار مبتلایان به کروناویروس در فارس مواجه هستیم.

سید روح‌الله حسینی، پنجشنبه با ارائه آمارهایی از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در استان فارس، اظهار داشت: افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و ورودی بیماران مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های این استان، بیانگر کاهش حساسیت برخی از شهروندان در برابر بیماری کووید۱۹ است که در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استان به سمت وضعیت بحرانی حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و اجتناب از دورهمی‌های خانوادگی، می‌تواند از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کند. 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در این استان، ۵۹۳ هزار و ۱۸۸ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در فارس ارسال شده که از این تعداد، ۱۶۶ هزار و ۸۵۴ مورد مثبت شناسایی شده است.

حسینی، همچنین، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی در این استان را از ابتدا شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۱۶۱ هزار و ۳۳۶ نفر اعلام کرد.

وی، با اشاره به بستری ۵۵۶ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های فارس، گفت: از این تعداد، ۱۰۳ بیمار کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بیان داشت: متاسفانه ۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در فارس به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که با احتساب آنها، آمار جانباختگان کرونا ویروس در این استان از ابتدای شیوع تا کنون به سه هزار و ۹۹ نفر رسیده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس، ۲۶ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

از بیست و هفتم دی ماه ۹۹، ۱۰شهرستان استان فارس شامل، لارستان، گراش، اوز، کازرون، کوه‌چنار، جهرم، خفر، خرم‌بید، پاسارگاد و ممسنی در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا هستند و سایر شهرستان‌های فارس در وضعیت آبی (کم خطر) قرار گرفته‌اند.

ثبت دیدگاه