• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

عملیات احداث ساختمان دادگاه بخش خشت کازرون آغاز شد

  • 03 بهمن 1399 - 17:34
عملیات احداث ساختمان دادگاه بخش خشت کازرون آغاز شد

عملیات احداث ساختمان دادگاه بخش خشت از توابع شهرستان کازرون که در زمره مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به استان فارس است، آغاز شد. 

رییس کل دادگستری استان فارس که جمعه برای شرکت در آیین آغاز عملیات احداث این ساختمان به بخش خشت کازرون سفر کرده بود در جمع خبرنگاران گفت: در سفر رییس قوه قضاییه به استان فارس (بیست و دوم خردادماه ۹۹) چند پروژه عمرانی در زمره مصوبات این سفر قرار داشت که از جمله آنها احداث ساختمان مرکز معاینات پزشکی قانونی در غرب شیراز و ساخت دادگاه بخش خشت کازرون بود.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی افزود: ساختمان دادگاه عمومی بخش خشت کازرون در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری افزون بر ۲۱ میلیارد ریال ظرف مدت یک سال ساخته خواهد شد.

وی، اجرای مصوبات سفر رییس قوه قضاییه را یکی از مراحل مقدماتی برای تحقق سند تحول قضایی دانست و اظهار داشت: مصوبات سفر رییس دستگاه قضایی به استان فارس با نظرات کارشناسی دقیق و با توجه به نیازهای این استان و با هدف رفع کمبودها، در چارچوب اجرای طرح‌های تحولی در فارس تعیین و تدوین شده است و اجرای آنها در اولویت کاری مسوولان قضایی استان قرار دارد.
رییس شورای قضایی استان فارس اضافه کرد: هر تحولی در راستای حل مشکلات دادگستری این استان در مسیر ارائه خدمات قضایی بهتر به مردم فارس خواهد بود، احداث ساختمان‌های قضایی مناسب نیز به معنای توجه به تکریم ارباب رجوع است و وجود فضای استاندارد اداری، یکی از ملزومات تحقق این تکریم به شمار می‌آید.

رییس کل دادگستری استان فارس، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت از ابتدای سال ۹۹ تا کنون در محاکم قضایی، بیش از ۶ هزار رای جایگزین حبس صادر شده است.

موسوی ادامه داد: مجازات‌های اجتماعی و محکومیت‌های جایگزین علاوه بر کمک به اصلاح مجرمان، زمینه کاهش جمعیت کیفری این استان را نیز فراهم می‌سازد و دادگستری فارس یکی از دادگستری‌های پیشرو در این زمینه است.

وی در ادامه این آیین، نماد گلزار شهدای شهر خشت را نیز افتتاح کرد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه