• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

پیام نور در برگزاری آزمون‌های الکترونیک دانشگاهی فارس برتر شد

  • 04 بهمن 1399 - 11:08
پیام نور در برگزاری آزمون‌های الکترونیک دانشگاهی فارس برتر شد

رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس گفت: با برگزاری موفق هفت هزار و ۲۷۸ آزمون الکترونیکی در طول ۲۵ روز، رکورد برگزاری آزمون‌های برخط در استان فارس با شرکت ۲۳۸ هزارنفر-آزمون و ثبت سه میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۲۷ پاسخ شکسته شد.

در خبری که روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس روز شنبه منتشر کرد، محمدحسن صیف عنوان کرد: کرونا نه تنها موجب توقف آموزش و یادگیری در دانشگاه پیام نور نشد، بلکه به موفقیت هر چه بیشتر این دانشگاه در توسعه آموزش الکترونیکی کمک شایانی کرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه به صورت متمرکز استانی افزود: در نیمسال گذشته  ۲۵هزار کلاس آنلاین در کنار هفت هزار و ۲۷۸ آزمون در سامانه آموزش الکترونیکی این دانشگاه برای ۲۸هزار دانشجو برگزار شده است.

صیف این موفقیت را نشانه اهتمام و توجه این دانشگاه به توسعه علم در حوزه آموزش مجازی و الکترونیک برشمرد و ابراز داشت: حتی کسانی که در روستاها و نقاط دورافتاده بودند، با کمترین مشکل موفق شدند در امتحانات شرکت کنند زیرا سامانه طراحی شده  نیاز به زیرساخت خاصی نداشت.

 رئیس دانشگاه پیام نور فارس به یکی دیگر از تجربه‌های موفق درباره آزمون‌سازی با استفاده از مخزن سوالات نیز اشاره کرد و یادآور شد: با تجربه به‌دست آمده در نیمسال جدید، همه آزمون‌ها، برای هر دانشجو اختصاصی‌سازی می‌شود.

وی توضیح داد: درواقع سیستم این امکان را فراهم می‌سازد که پرسش‌های دانشجویان با یکدیگر متفاوت باشد و درصورت ارائه سوال مشترک، گزینه‌ها جابه‌جا خواهند شد.

صیف همچنین زمان انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام نور را از اول تا هشتم بهمن اعلام کرد و افزود: کلاس‌های الکترونیکی دانشجویان این دانشگاه نیز از ۱۸ بهمن ماه در سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه پیام نور استان فارس آغاز خواهد شد.

او درباره دروس عملی دانشجویان هم گفت: آن دسته از کلاس‌های عملی که با تحقیق و پژوهش انجام می‌شود، قطعا مجازی است؛ اما حضور در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها بنا بر تصمیم ستاد استانی و ملی مبارزه با کرونا ممکن است تا پایان ترم، صورت پذیرد؛ البته این کلاس‌ها به دلیل عدم ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط تا به امروز برگزار نشده است.

ثبت دیدگاه