• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

طرح «سفیر سلامت دانش آموزی-همیار پزشک» در فارس آغاز شد

  • 05 بهمن 1399 - 10:11
طرح «سفیر سلامت دانش آموزی-همیار پزشک» در فارس آغاز شد

طی مراسمی و با حضور مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش فارس و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از طرح «سفیر سلامت دانش آموزی- همیار پزشک» رونمایی شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این مراسم، اثربخشی برنامه‌های سفیران سلامت، همیار پلیس و دیگر برنامه‌های مشترک دانشگاه و آموزش و پرورش را در ارتقای سلامت دانش آموزان بسیار موثر دانست و این برنامه‌ها را گواهی بر اثربخشی همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌های بین بخشی معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، دکتر عبدالرسول همتی با این تاکید که دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند و باید به گونه‌ای تربیت شوند که بتوانند در آینده، بحران‌ها و شرایط سخت را به خوبی مدیریت کنند، گفت: دانش آموزان می‌توانند با نقش آفرینی به موقع در خانواده، سفیران فرهنگ سازی سلامت باشند.

همتی افزود: دانش آموزان ایران اسلامی ثابت کرده‌اند که می‌توانند در عرصه‌های مختلف، به خوبی نقش آفرینی کنند و طی همه گیری اخیر در کنترل کروناویروس نیز نقش چشمگیری داشته‌اند.

او در خصوص طرح «سفیر سلامت دانش آموزی-همیار پزشک» توضیح داد: گام نخست این طرح با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و اداره کل آموزش و پرورش فارس و همکاری ۲۰ درصد دانش آموزان داوطلب و علاقمند، انجام می‌شود.

این مقام مسئول در دانشگاه ادامه داد: با اجرای این طرح، دانش آموزان از درون خانواده به عنوان پُل ارتباطی خانواده و مراکز ارائه خدمات سلامت به ویژه پزشک خانواده، در اقدامات پیشگیرانه و کنترل کننده بیماری کووید ۱۹ فعالیت خواهند داشت.

او هدف از اجرای طرح در گام نخست را همسوسازی سیاست‌ها و تقویت همکاری‌های بین بخشی و برون بخشی در راستای بسیج ملی پیشگیری و کنترل بیماری کوید ۱۹با استفاده از پتانسیل سفیران سلامت دانش آموزی و مقابله جمعی با ویروس کرونا، انتشار و توسعه آموزش و اطلاع رسانی به خانواده‌ها و همسالان همیار پزشک با محوریت تقویت رفتارهای مثبت و حذف رفتارهای غلط بهداشتی با هدف تغییر رفتار و افزایش سلامت جامعه عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این برنامه در ادامه برنامه سفیران سلامت دانش آموزی به صورت منسجم و با استفاده از شبکه‌های آموزشی مجازی موثر در راستای ارتقای سلامت دانش اموزان و خانواده آنان در دوران همه گیری بیماری کووید ۱۹ اجرا می‌شود تا این فرصت را برای دانش آموزان مهیا سازد و ضمن ارتباط مجازی با پزشک خانواده خود و شرکت در کلاس‌های آموزش غیرحضوری، آگاهی‌های لازم در خصوص موضوعات سلامت با محوریت پیشگیری و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا را کسب کرده و آموزش‌های فراگرفته را از طریق کانال‌های ارتباطی مجازی، به دیگر همسالان و به صورت حضوری، به افراد خانواده خود منتقل کنند.

ثبت دیدگاه