• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اختصاص مخزن ۱۰ تُنی اکسیژن مایع برای بیماران کرونایی شیراز

  • 07 بهمن 1399 - 18:34
اختصاص مخزن ۱۰ تُنی اکسیژن مایع برای بیماران کرونایی شیراز

مخزن ۱۰ تُنی اکسیژن مایع برای تامین اکسیژن بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز اختصاص یافت و در اختیار درمان بیماران کرونا قرار گرفت.

سرپرست بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز سه‌شنبه بیان داشت: فناوری استفاده شده در این مخزن از جدیدترین سیستم های تامین اکسیژن است و با کیفیت بسیار بالایی اکسیژن خالص مورد نیاز بیمارستان را تامین می کند.  

سید کوشا میرمسعودی‌ افزود: با پیگیری و حمایت‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع و مدیریت فنی و عمرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، این مخزن ۱۰ تنی اکسیژن برای بهبود اکسیژن رسانی به بخش‌های بیمارستان، به این مرکز اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: کاهش هزینه‌ها، مدیریت مناسب کپسول‌های اکسیژن و ارتقای رضایت مندی کارکنان در بهبود ارائه خدمات درمانی، از مزایای بهره‌برداری از این مخزن در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) به شمار می‌رود. 

در کارزار کرونا در کنار خستگی و فرسوده شدن نیروی انسانی در حوزه سلامت و بیمارستان‌های فارس، ناکافی بودن تجهیزات پزشکی مورد نیاز، کمبود اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز از دیگر مشکلاتی است که سایه سنگین کرونا بر حوزه سلامت وارد کرده است.

اغلب شهرستان‌های استان فارس در حال گذر از بحران جدید و مرحله چهارم همه‌گیری کرونا قرار دارند، در این برهه افزایش تعداد مبتلایان و شدت بیماری و همچنین خستگی کارکنان سلامت از مهمترین چالش‌های پیش روی حوزه سلامت در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

چالش‌های این برهه با چالش روزهای نخست همه‌گیری ویروس که مربوط به مسائل پایه‌ای مدیریت، کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود، فرق کرده و از بخش هیجانی این مرحله به بخش تامین تجهیزات بیمارستانی از جمله تامین اکسیژن در بیمارستان‌ها رسیده است.

در عین حال بعد از گذشت ۱۱ ماه از همه‌گیری ویروس کرونا با وجود مشکلات اقتصادی، تحریم و مسائلی که گریبانگیر مردم و جامعه و حوزه سلامت شده است، کادر درمان و پرستاری استان فارس همچنان در این راه انجام وظیفه می کنند.

ثبت دیدگاه