• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

ارسال ۴۸ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی برای برخی مدارس فارس

  • 09 بهمن 1399 - 7:26
ارسال ۴۸ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی برای برخی مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از ارسال بیش از ۴۸ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی به مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان خبر داد و گفت: هنرجویان در هنرستان‌ها در بهار مهارت آموزی بسر می‌برند و مدیران هنرستان‌ها و هنر آموزان به بهترین نحو ممکن ارئه خدمت می‌کنند.

فرهاد اسماعیلی چهارشنبه ۸ بهمن در آیین ارسال کاروان تجهیزات هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش فارس با اشاره به اینکه کار آفرینی و مهارت آموزی یکی از اولویت های اصلی آموزش و پرورش است، گفت: در راستای ارتقای کیفیت آموزشی به خصوص در آموزش مهارت‌ها که راهبردهای اصلی آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش است قدم‌های بسیار موثری در سطح استان توسط همکاران ما در اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش برداشته شد.

او ماهیت آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش را مشارکتی دانست و گفت: ما در این زمینه برای رسیدن به موفقیت به کمک تمام نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیاز مندیم که این تعامل در سطح استان به خوبی اتفاق افتاده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ما در دوران انقلاب صنعتی چهارم قرار گرفته‌ایم، گفت: بدون تردید در آینده نزدیک شغل‌های جدید جایگزین مشاغل فعلی خواهند شد و وظیفه ماست که بتوانیم نیروی انسانی کارامد و ماهر متناسب با نیاز روز کشور اسلامی مان تربیت کنیم که این امر در همه هنرستان کشور بخصوص در فارس با محوریت هنر آموزان پرتلاش اتفاق می‌افتد.

او با بیان اینکه آیند متعلق به افرادی است که به صورت مهارت محور تربیت می‌شوند و مهارت‌های لازم را می‌آموزند گفت: تمام تلاش عزیزان ما در هنرستان‌ها معطوف به بازده و نتیجه کار است که در شرایط بسیار خوبی در نیروی انسانی ماهر در سطح کشور اتفاق افتاده است.

معاون آموزش متوسطه اموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم به روز رسانی تجهیزات را محرک اصلی آموزش های فنی حرفه ای و کار و دانش دانست و گفت: امروز با تلاش عزیزان ۷ رشته در هنرستان‌های سراسر استان در غالب ۳۲۰ کارگاه مجهز به تجهیزات خواهند شد و در واقع این تجهیزات تا شش سال آینده نیاز این رشته‌ها را برطرف خواهد کرد.

رسول قانونی افزود: این تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال تهیه شده و ۲۰ میلیارد دیگر نیز در دست خریداری است.

او با اشاره به اینکه درصد توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان ۳۵ درصد است، گفت: ۶۰ هزار دانش آموز در سطح استان فارس در غالب ۳۹۲ هنرستان در حال تحصیل هستند.

او خاطرنشان کرد: کار های بسیار خوبی در ساخته‌ها و تجهیزات قابل توجهی در هنرستان‌ها ساخته می‌شود که امیدواریم به مرحله تولید انبوه برسد تا بتوانیم هنرستان‌ها را به صنعت پیوند دهیم تا مشکلات کشور حل شود.

رییس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش فارس نیز گفت : این تجهیزات در رشته‌های خیاطی از جمله انواع رشته‌های طراحی دوخت، منجیل دوزی، برق صنعتی، برق ساختمان، مکانیک، تصویر سازی، عکاسی و مکانیک خودرو تهیه شدند.

احد عباسی همچنین در تشریح تجهیزات، گفت : ۲۲۰ دستگاه چرخ خیاطی، ۱۳۰ دستگاه تابلو آموزشی برای برق صنعتی و برق ساختمان ،۲۶ سری سیستم جرقه زنی و برق رسانی برای رشته مکانیک خودرو ،۲ دوربین تمام دیجیتال برای رشته تصویر برداری فراهم شده است.

ثبت دیدگاه