• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تزریق واکسن در دبی ، ابتلا به کرونا انگلیسی در لارستان

  • 03 اسفند 1399 - 12:09
تزریق واکسن در دبی ، ابتلا به کرونا انگلیسی در لارستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از شناسایی یک مورد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان خبر داد و گفت: شخص مبتلا به همراه خانواده وی هم اینک در قرنطینه کامل هستند. این فرد پیشتر در شهر دبی واکسن کرونا تزریق کرده است.

وحید یگانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرد که ساکن یکی از روستاهای اطراف لارستان است از طریق پرواز دبی به لار و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد آزمایش  فوری قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه این پرواز مربوط به ۲۴ بهمن ۹۹ بود و شخص مبتلا نیز از همان زمان تاکنون بهمراه خانواده اش در قرنطینه کامل و با نظارت کادر درمان دانشکده علوم پزشکی قرار دارد، گفت: آزمایش این شخص که برای تایید به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شد مبنی بر تایید کرونای جهش یافته انگلیسی  امروز به دانشکده اعلام شده است.

وی با بیان اینکه مثبت بودن این شخص به کرونا مشخص و محرز شده ، گفت: موضوع برای تایید آنکه ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است باید به تایید آزمایشگاه پاستور تهران و وزارت بهداشت نیز می رسید.

یگانه با بیان اینکه  این بیمار در دبی حتی واکسن کرونا نیز تزریق کرده  است گفت: اما با توجه به انجام تست های فوری و مشکوک بودن و انجام آزمایش PCR مشخص شد که کرونای وی مثبت است.

وی با بیان اینکه حال عمومی این بیمار خوب است، گفت: با نظارت دقیق و هوشمندی کارکنان بهداشت و درمان لارستان این فرد مبتلا به کرونای انگلیسی به موقع شناسایی شده است.

یگانه، با اشاره به خطر ورود ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و شناسایی تعدادی از افراد مبتلا به این ویروس در کشور، بر ضرورت اعمال نظارت بیشتر بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مسافران خارجی پروازها در فرودگاه بین‌المللی لارستان تاکید کرد.

وی ادامه داد : نظارت‌ها در فرودگاه بین‌المللی لارستان افزایش یافته و اوضاع با هماهنگی مجموعه‌های مدیریتی این فرودگاه ،تحت کنترل و مدیریت است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان خطر موج چهارم کرونا در منطقه و شهرهای جنوبی فارس را یادآور شد و گفت: تا کنون ۶ روستای کاریان، لاغران، احمد محمودی و جلال‌آباد از بخش‌های جویم و بنارویه و کرمستج از بخش مرکزی لارستان و روستای فیشور شهرستان اوز قرنطینه شده‌اند.

یگانه گفت: با وجود تاکیدها و تصویب موارد سختگیرانه در ستاد کرونا در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک به عنوان مهمترین روش پیشگیری،اما هر روز شاهد برنامه ها و جشن های عروسی، مناسبت های مختلف دورهمی، مسافرت های غیر ضروری و عادی انگاری مردم در مواجهه با این ویروس مرگبار هستیم.

یگانه با اشاره به شیوع بیماری کرونا انگلیسی در کشور و ارتباط بالای مردم منطقه با مسافران خارجی بازگشته از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز تصریح کرد: عادی انگاری مردم و عدم استفاده از ماسک در شرایط فعلی که بیشترین آسیب را کودکان، سالخورده ها و بیماران زمینه ای خواهند دید، تبعات گسترده ای را به دنیال دارد و باید به این مساله به عنوان یک خطر جدی توجه کرد.

وی با اشاره به نزدیک بودن به آغاز سال جدید از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ جان خود و دیگران، موجبات کاهش موارد مثبت و بستری ناشی از بیماری کووید ۱۹ را فراهم کنند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه